Mysas :p

Summering av eftermiddagen.. hmm va ska jag säga. Jo det har gått bra. Hämtat barn o grejjer på olika ställen och som vanligt när de kommer hem till mig efter ha vart hos sin pappa så blir allt upp och ner. Frustration och trötthet vilket resulterar i snurr och lite ledsamhet. Om någon dag har de kommit in i rutinerna igen och allt kommer flyta enklare för oss alla. Liksom så det är, mer regel än undantag att de är skyhögt bland molnen när de kommer hem, men sakta och säkert dalar de ner mot en mer lagom nivå ju mer tiden går.

Kevin for iväg en stund och under den tiden blev William duschad o tvättad o naglar klippta och öron rensade. Så nu luktar det sådär nyduschadgott från deras rum. Verkligen försökt vara pedagogisk idag och det har gått bra trots att jag ej sov så länge idag heller. Men tålamodet har räckt.

Låg och läste bok som jag alltid gör vid nattning och medan jag läste den sista somnade William. Det underlättar så stort att det bara är ett barn som ska somna när boken är färdigläst.. annars kan de reta och trigga varandra till vakenhet om både är alerta. Men idag så så somnade lillbus innan och Kevin tog det ej lång stund för efter lampan släktes. Inget tjat om törstighet eller att det är varmt eller liknande.. bara två sovande barn. Trötta nu när sommarslapprutinerna är slut och de får gå upp tidigt på morgonen.

Imorgon är det första skoldagen i ettan, även om de hade tjuvstartat lite idag när de vart på fritids. Tror nog de blir bra även om K helst hade bara velat vara hemma. Att lillebror får vara hemma men inte han är svårt att förstå. Så på så viss längtar jag till nästa år då även William måste iväg varje dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari