Ödet, ett finger i spelet!!!

Mellan jag vart 4 och 12 år bodde jag i ett litet samhälle i Dalsland vid namn Brålanda. Vart ett ypperligt ställe då att växa upp på som barn. Lagom med folk, lagom med bilar och man kände till nästan alla. Nu i dagsläget har det förfallit de kan man ej neka till, men har inget med de jag ska berätta ändå :P

Såhär är det!
När jag flyttade hit till området där jag bor nu för 3 år sen ungefär såg jag en tjej/mamma som hade sina barn på samma dagis som jag fast annan avdelning. Såg henne nästan varje dag och hon verkade bekant, väldigt bekant men visst ej hur.
När jag sedan flyttade hit till denna lgh jag bor i nu såg jag henne mer ofta. Så en dag kom jag på att det måste vart från Brålandatiden jag mindes henne från. Ingen av oss pratade med den andre utan vi gick i våra världar.

Så kom dagen då Kevin skulle besöka sin nya skola vi valt inför nollan, och där på skolgården står mamman och hennes dotter som gått på samma dagis. Så visar det sig till slut att visst vart hon från Brålanda, hade gått klassen under mig hela tiden där. Och nu efter att båda oberoende av varandra flyttat hit till Uddevalla så ska våra barn födda samma år börja i samma klass på en skola som inte hör till vårt område utan är självvalt en bit härifrån. Och dessutom är hennes andra tös född 02 precis som min andre son och chansen att de får gå i samma klass de med är väldigt stor!!

Så lustigt det kan bli!
Världen är liten ibland.. mycket liten.
Roligt nu att Emilia är en av Kevins bästa kompisar/klasskamrater. Idag vart de tillsammans ända från det att de kom hem från skolan.. med samma buss :p tills Emilia skulle in vid halv sju tiden. De åt middag, gjorde läxor, fikade och lekte ihop :) O de är såå sööta tillsammans :D

Kommentarer
Postat av: Tigerheart

Ibland e världen verkligen inte så stor!!
Häftigt med barnas åldrar o så

2007-08-30 @ 07:50:34
URL: http://mammatigerheart.blogspot.com
Postat av: Maja

Du kan inte förstå vad det värmde mitt hjärta att få ditt mess igår. Jag har tänkt leta rätt på ditt nummer länge så det gör absolut inget. Tack gumman! Du lyser upp min värld :D

2007-08-30 @ 08:50:42
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari