Lussebulle & Mjölk

Jag är förvånandsvärt vaken fast jag borde vara tröttare efter nattens korta sömn. Gick bara inte att somna, en sån där natt. Så efter 4 timmar vart jag inte alltför motiverad till att stiga upp när mobilen ringde.. o ringde igen nio minuter senare.. och ringde igen ytterligare nio minuter senare. Men faktiskt efter de obligatoriska "morgon jag är trött jag är sjuk jag kan inte gå till skolan" tjatet så kom K iväg utan alltför stor ansträngning. Och dessutom fann vi den borttappade spillans nya t-shirten på en krok utanför gympahallen som försvann för snart 2 veckor sedan under en gymnastiklektion. *yey*
Men observerade K i smyg och faktiskt så snörvlar han och låter småilla ur halsen även när han inte vet att han är iaktagen.. så han har säkert ont och känner sig ruggig, W vart ju trots allt hemma från dagis förra veckan just för detta, men idag vart K till skolan iaf..

Jag och William stegade in på Willys när vi ändå vart nere i stan. Lyxade till det med en kanelbulle/lussekatt till fika nu efter frukosten. Han har sin favorit, den där med glurr i mitten, precis som jag. Fast idag bestämde jag mig för säsongens första lussebulle och det vart ett bra val!

Vad maten börjar bli dyr! Tom billiga Willys börjar komma upp i pris. Kanske inte att det är stora summor men det är några ören här och där som ihopslaget nog ger en extra förtjänst. Är ganska prismedveten och har koll på vad maten kostar och det jag nu tycker är synd är att de höjt mellanmjölken från Klöver. 1.5 liter har innan kostat strax över 8:- men nu låg den över 9:- En stor prisökning. Har alltid köpt Klöver just för att den vart billigare än ARLAs och för att den har längre hållbarhet. Vad den innehåller som gör att den håller längre vill jag inte ens veta.. Men den har funkat bra.. Synd bara att de höjt den nästintill Arlastandard :(

Kommentarer
Postat av: Kid

...tack för mess...vet hur det är...jobb, kids, jobb, träning, jobb, myyyys, jobb, målning/tapetsering.....och nåt litet party emellanåt....vill sova i en vecka :p. Längtar till 2008...blir några resor neråt pga plugg...maybe en sväng förbi Uddevalla ;). Kram!!!

2007-12-10 @ 19:20:23
URL: http://www.gojgoj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari