Vilken natt!!

Sömnlösheten hägrade, belägrade..
Klockan 03.00 vart jag fortfarande vaken. För att fördriva tiden spelade jag mobilspel, messade med workisarna och försökta tänka mig bort till jobbet hur trött man kan bli där ibland, här hemma har jag ändå möjligheten att sova till skillnad mot där.. men ikke, det vart som förgjort, vaken vart jag likväl!!
Somnade måste jag ha gjort till slut för vaknade till över att K tjoade "det är sool idag" och sen plask försvann vi in i dvalan igen.. tills gojjorna tröttnade på allt sovande och försökte få upp oss bäst de kunde. Det vart för en timma sedan, och solen sken fotfarande.

Efter att verkligen ha öst ner i tre dagar i sträck nu med enbart mörker runtomkring är det så tacksamt dessa strålar vi får på oss, och energin börjar återvända.. den som vart obefintlig senaste veckan. Bara det att kunna öppna balkongdörren och vädra utan att få en växande pöl på golvet innanför. Fick ett ryck och började dammsuga innan jag ens tagit fram frukosten, nu syntes allt damm så tydligare.

Kevin som brukar sega sig med sin frukost, hungrig men inget som duger osv.. åt upp den på bara någon minut, för utanför dörren stod en bekant till honom som ville leka. Och efter Kevin gick ut har jag fått ätit min frukost samt kaffe på det i tystnad, helt otroligt vilken känsla..

Att solen betyder så mycket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari