VS.

Borde man skriva något riktigt djupt och tankfullt, flummigt och oförståbart. Är i rätt mode men ideerna är få. Mitt horoskop för idag stämmer nog mer än jag vill se, och vad gör jag åt det.. ingenting!  Allt har sin plats och tid sägs det, om det är så så hoppas jag att allt sker när det är tänkt att ske. Är det meningen så faller bitarna på plats till slut.
Fast är jag då fortfarande jag?


(Orlando Blooms mage på tvn)


Hjärtat vs. Hjärnan
Är de kompatibla. strävar de någonsin i samma riktning?
Vad avgör vem som har den tyngsta utslagsrösten, kan man överlista och cheata sig själv?
Om enbart hjärtat får bestämmanderätt, blir det då någonsin bra fullt ut eller måste hjärnan vara med på ett hörn och vägleda för att det ska bli ultimat?
Hur stort inflytande bör de ha? 50-50? 80-20? 40-60?
Nu är det hjärnan som har makten, annars skulle detta inlägg ej existerat.

Märker att jag inte får ut något sammanhängande, livsfrågorna får vänta tills en natt med några droppar mer flum än vad som är ikväll..



Kommentarer
Postat av: Maja

Att endast följa hjärtat är nog inte bra, samvetet kommer väl från hjärnan tror jag... Man vad man ska göra när de båda verkligen kraschar vette hundarna. Hoppas allt är bra med dig! *saknar dig gums*

2007-12-02 @ 21:42:42
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari