Dårfink

Nu blev jag riktigt sugen på att skriva, men har inget ämne som jag känner att jag borde lyfta upp. Världen snurrar runt i sitt ekorrhjul och det går för fort för att ha chans att kliva av, fast vad händer den dagen det saktar ner?

Är vi då antingen dårfinkar eller dönickar? Jag är en dårfink helt klart.. jag är tänkande med botten så djup. Kan en dårfink överhuvudtaget komma överrens med en dönick? Kanske för stunden.. men orkar man med att lägga energi på någon som sedan ej är lik en det minsta? Vad har då dönickarna för syfte här i världen? Komponera hinderbana av livet för oss dårfinkar?
Befrielse som infinner sig när man finner likasinnade, de som rättvist speglar tillbaka ens inre. De som låter en förstå vem man är, utan tillsatser.
Vackert!

Kommentarer
Postat av: Maja

Hmm, du är så djup gumman! Men kan du förklara skillnaden lite bättre, minns ju inte... :S

2007-11-07 @ 16:55:09
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Tigerheart

Vad du tänker gumman,, riktigt skönt att läsa dina tankar,, då vet man att man ej är ensam om tankar som ibland snurrar.
Kram o mys på er!

2007-11-07 @ 19:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari