orkar inte.. + annat

Kl 19.30 vart jag nere för räkning, så jäkla trött. Men som vanligt kvällstid så kan jag ej somna när jag lägger mig. Glad att jag ej har de problemet efter jag jobbat, men nu är det som att det krävs att hjärnan är totalt utmattad innan den kan sätta på standbyknappen och låta mig somna. Hade jag vart ensam ikväll hade jag nog lyckats somna när jag vart som tröttast där förut, men nu vart det lönlöst. Fick sätta mig här nu en liten stund för att bryta sängmönstret och sen gå in för ett nytt försök.

Jag har hittat en bra dagdrömstory nu.. kul när de är extra bra så drömvärlden känns allt mer lockande, min fristad. Typiska är att en sån story håller bara några dagar innan den är så genomfunderad/drömd att den inte verkar så speciell längre.. back till ruta ett.. därför är de mysigt när de infinner sig såhär :)

Vi ska titta på en lgh imorgon.. men jag känner ingen direkt glädje över den.. den kommer vid fel tidpunkt, idag vill jag nog bo kvar här även om läget till skolan kanske är bättre där.. men vi ska iaf åka iväg och kolla hur den är.. sen så står jag som nr 2 på den, och väljer då den som är nr 1 att de tar den så slipper jag besluta mig alls.. Tycker om att ha en egen ytterdörr, tycker om radhuskänslan här hos oss.

Verkar som att Tomteparaden blir av på lördag, syster med pojkvän ville oxå dit så de lutar mot att vi åker.. så sen söndag ska jag jobba, måndag ska jag först till dagis på eftermiddagen och julpyssla med barnen och sen vid sjusnåret ska jag se om jag kan få igång Andreas internet innan jag ska jobba vid halv tio.. fan.. kom på att jag har tvättid vid pysslet.. får boka om imorgon..

Så något varje dag nu det närmsta, inte glömma adventsljusstakar och julgardiner :) O städa barnen rum :S

Inte överraskad att detta är en funderarkväll, har ju trots allt jobbat och nu är de mer en rutin - tradition - behov - beroende att nästkommande kväll blir så!


*saknar dig*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari