Winnerbäck a la Uddevalla

Nu så :)

Åkte ner ungefär en timma innan insläpp, när jag kom dit hade det samlats en liten förväntansfull kö utan för ingången till hallen. Ett gäng hade med sig en bandspelare o spelade Daugava för fulla muggar medan de spelade kort på marken. Mysstämning vart de, solen hade gått ner o kylan kändes i fötter och fingrar trots dubbla sockar och vantar men det gjorde ingenting.. alla vart så glada!

När klockan närmade sig 18.10 släppte vakterna in de första tio metrarna av kö in i entren just för att dessa hade köat längst i kylan.. o de vart skönt. Kunde plocka av sig jackan i lugn o ro medan kön växte sig längre och längre utanför dörrarna. Så 18.30 vart det insläpp, vakterna visiterade mest de yngre (nu räknas jag som äldre) och jag kunde trippa rakt förbi. Fram till staketet och jag vart glader att jag åkte ner tidigare så jag kunde stå där jag ville :D Vaktena tog våra jackor och väskor vi ej ville ha på oss och la intill kanten på andra sidan staketet och där kunde de få ligga orörda under hela konserten.
En timma kvar till det skulle dra igång så fanns egentligen inte mer o göra än att sätta sig ner med gallret som ryggstöd och titta på folket som anlände efter hand, satt så i 45 minuter ungefär tills det började bli mer folk framåt.

Hade innan hört att förbandet inte skulle vara nån höjdare och gick in med den inställningen men det är häftigt när man blir positivt överraskad, jag tyckte de vart helt lyssningsbart.. de heter Abalone Dots och länken går till deras myspacesida som inte funkar så bra för mig men kanske bättre för er andra. De spelade 20 min cirkus o vart en bra början på konserten som snart skulle sätta fart.

Finally begyntade de då :D
Lasse kom o det vart hopp o studs o digg o dans o shake o sång o skrål för hela slanten.. Ord kan inte beskriva lyriskheten där framme.. Så blev faktiskt lite besviken när jag läste recensionen från vår lokaltidning Bohusläningen där de skrev att det inte vart så mycket fart i början.. Runt mig vart det fart konstant från början till slut, men kanske sittplatsarna vart lite off, vad vet jag..

   

Låtarna avverkades en efter en och värmen och stämningen steg. Undrar hur glad man känner sig dagen efter när man betalat 350:- och sedan blir utburen efter 5 låtar för att man svimmat? Två flickor råkade ut för detta och en av dem verkade inte må så bra alls, ingen styrsel i musklerna överhuvudtaget. Det vart fördelen med att stå precis längst fram för där fick man lite luft och kyla jämfört mot en meter längre bak där det enbart vart värme och tryckande människor. Vattnet som vakterna gav oss hjälpte oxå till.. Glad vart jag då att jag hade tagit på mig linne under koftan så kunde klä av mig lite ytterligare och låta tröjan falla till golvet vid jackan.. för frös gjorde vi inte!

Att se honom le mot publiken när de sjunger låtarna åt honom måste vara en av de största kickar som finns. Då vet man att man är stor.. ett helt hav av människor som kan minsta lilla ord i texterna.. finns bara en kung, o vilken kung sen!!
Klart alla låtar vart bra och vissa mer publiksjungande än andra men min favorit är ändå min favorit även igår kväll.. Du hade tid.. Vilken pärla!

Trycket inför extranumrerna vart hårt :) Stampande fötter, klappande händer skrikande människor.. fast vissa av sittplatsarna verkade ej förstå att det kommer mera "nynnar" (minns ni programmet?) och började lämna hallen.. synd för dem, rena fyrverkerier där i slutet.

 

Och när konserten vart slut och man fått sin kofta och sin jacka och började trampa sig därifrån neråt stan så vart man som i ett rus.. mycket folk på stan, fredag och sen Winnerbäck på de. Firade lite extra genom att gå in på Donk o köpa med mig en Tastymeny hem. Vart hemkommen runt 23.15 och då strilade regnet ner ute. Åt min burger i soffan med ett stadigt lock i vänsterörat :p Laddade in korten som togs med min mobil, ångrar att jag ej hade riktiga kameran med mig.. men bättre än inget.
Somnade sen ganska omgående..

Så för att summera.. Winnerbäck gör det ingen annan når upp till. Hade velat höra om alltihop från lite längre bak för att se hur resten av publiken vart, för att få en helhet av konserten.. men klart bästa beslutet att stå där nära längst fram, vi hade iaf stämning från början till slut :)


Bra kväll?

OSLAGBAR..

Kommentarer
Postat av: Tigerheart

WHat a night:-)

2007-11-03 @ 17:11:07
Postat av: Maja

Håller med Tiger. Och vad duktig du är på att beskriva verkligen vad som händer. Tänker på dig så mycket, gums! Du får komma upp snart och mysa i soffan med mig. :)

2007-11-03 @ 19:37:33
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Kiddo

Awwwww! Lyllo du men u deserve it Lil Angel!!! Nu har gyums här uppe öppnat cuben och ska snart vispa grädden till Galliano shotsen hehe. Ska ta en för dig me ;). Kramosekramsar från "tomorrow-I -am-extremely-hungover"-kiddo! :D

2007-11-03 @ 21:03:46
URL: http://www.gojgoj.blogg.se
Postat av: Maja

Tack! Va roligt att få lite feedback, speciellt när den låter sådär. Hihi. Hoppas du har haft en enormt bra jobb-helg! Kramar

2007-11-04 @ 17:44:48
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari