Här är jag..

Snabbskriv innan fredagsmys framför Idol.. barnen får slockna i soffan ikväll.. idag får bli en slappekväll!

Hade första rejäla allvarsamtalet med K och viss del W igår kväll som handlade om rätt och fel och grupptryck.. att våga säga nej istället för att stå tyst eller medverka negativt. Igår skedde grejs som aldrig hade hänt om han ej lekt med ett visst barn.. men jopp, gjort e gjort!
Och att alltid våga tala sanning även om det är svårt och man är rädd för konsekvenser.. lurande och ljugande är värre än värst.. Hoppas något gick in.. K tyckte iaf att det släppte en klump i magen efter han hade bett om ursäkt till de det berörde. Så samvete har han..

Så idag har vi vart trötta allihopa efter gårkvällen som blev sen iom allt pratande. Insåg för 10 min sen att jag inte hade packat ner gympapåsen till K idag, totalförträngt.. men han vart glad ändå.. han fick vara i klassrummet och vässa pennor istället.. hur fashinerande nu det kan vara :S

O gumsor.. you are always on my mind..

Kommentarer
Postat av: Kiddo

Detsamma! Har varit lat på nätet några dar men tänker mer....partat och sen jobbat i veckan (bra att få jobba men man skulle ju vilja ha ett schema och veta längre i förväg :p). Tre veckor kvar nu :D! Kram och Puss och nyp i stjörten :) (Sjutton - bpåde du och Chunky är ju längre än mig...måste köpa klackar ;)).

2007-10-05 @ 22:53:36
URL: http://www.gojgoj.blogg.se
Postat av: Tigerheart

Livet
som mödrar,, samtalen behövs alltid oavsett kidesen e med i nåt eller ej. Vi får ju iaf försöka forma dom lite,, Resten blir deras individer. Nu ville jag bara in för o säga,, I löve u as a friend,, That u I hope never will forget! Du värmer mig att barra lyssna ibalnd,, ger så mycket,, o glöm ej,, jag vet,, hur staka vi än ska visa oss vara uttåt,, we all need to talk,, Do it! Kramar om underbar väninna!

2007-10-06 @ 00:20:02
URL: http://mammatigerheart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari