Minus socker plus socker..

Mätta, eller övermätta.. trött o dåsig med en inbjudande disk i köket.

Sylten gick från mindre sötad till extrasötad. Kevin hade helt riktigt köpt jordgubbssylt i affären, men den lättsockrade varianten. När jag förklarade detta för honom kom han på en egen lösning på detta medan jag gjorde pannkakssmet. När jag vänder på huvudet står han o häller i strösocker i burken.. mamman fick bråttom men tydligen kom jag lite väl sent, han hade innan hällt i ytterligare med socker och rört om så fanns ingen återvändo.. ingen kan påstå att den smakar surt ändå.

Barnen gick faktiskt ut för att leka med bilar i sandlådan här utanför.. borde passa på och vara effektiv men goast hade de vart att gå in under täcket tills de kommer in.. men nepp!!

Kommentarer
Postat av: Maja

Du har blivit utmanad på min blogg!

2007-11-01 @ 09:38:54
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Kid

Hehe . Ella skulle göra oboy häromdan - hon kom på den smarta iden att man inte behövde nåt glas utan kunde hälla mjölken direkt i oboy-burken :P.

2007-11-01 @ 11:39:44
URL: http://www.gojgoj.blogg.se
Postat av: Tina

Klart, smart tjej.. blir mindre disk då juh :D

2007-11-01 @ 17:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari