Utmanad :S

Jorå.. Gums utmanade mig att skriva 8 fakta/vanor om mig själv.. så here we go..



 

Fakta/Vana



1. Jag är en iaktagare. Bevakande analyserande läser jag av folk och situationer. Vilket ofta gör att jag kan ses som lite tillbakadragen och osocial för de som ej förstår mig. Mitt iaktagande gör att jag "ser" människor och vår omgivning lite mer ingående.. på gott och ont..men försöker se det som en positiv egenskap.

2. Jag är en stoor känslomänniska. I grund och botten, där längst in är jag en känslig människa med en välsnickrad mur runt om för att hålla de som ej har tillträde på avstånd. Orättvisor påverkar mig starkt och hade helst velat rädda hela världen. Tvprogram som Oprah, Extreme home makeover och tom Ricki Lake kan få mig att störtböla vid sorgliga tillfällen eftersom jag lever mig in i den värld de visar. Så några problem med fantasi och sånt har jag inte. Är en grym dagdrömmare och i min fantasivärld trivs jag som mest.. det är hem för mig!

3. Jag tror på Spöken. Har alltid vetat vad jag trott på och speciellt vad jag inte trott på.. Andar, spöken, själar.. kalla det vad ni vill, håna mig hur ni vill, förakta mig hur ni vill, gör narr av mig hur ni vill.. men min tro kan ni ej påverka. Jag vet.. så enkelt är det! Jag vet.. och det bidrar till en stor trygghet. I flera år har jag haft någon med mig, någon som vakat över mig, över barnen, över oss alla. Någon som jag trodde vart platsbunden och inte personbunden som det visade sig. Jag blir ofta petad på.. rörd bak på ryggen. Det som kändes läskigt för flera år sen är idag en glad händelse.. de finns fortfarande med mig känsla :)

4. Jag är ett teknikfreak. Jag ÄLSKAR nya teknikprylar.. Datorer, mobiltelefoner, manicker av diverse slag.. allt sånt häftigt :P Där är jag rejält nördig.. vill gärna ha ha och ha.Gladstolt över min bärbara skönhet i knät och nästa projekt blir nya SE K850i om den behagar komma ut till försäljning någon gång *grrar*

5. Ankh-kors Tatuerad. Är sjuukt stolt över min tatuering på höger överarm. Den är jag, jag är den, vi är jag. Ankh-korset symboliserar för mig evigt liv som är en grundtro för mig. Snart är det ett år sedan pärlan skapades och lika stolt är jag nu som då.

6. Vart gift 2-barnsmor innan jag hann fylla 22 år!! De ni.. En evighet sedan. Ett annat liv, en annan värld, dimmiga minnen, förträngda eller glömda.. kanske både och! Så vart det i 3 år. Det är nu jag lever. Förut vart jag domnad, nu berg o dalbana.. men jag lever nu, verkligheten är tydlig och klar som en kall höstmorgon, jag lever nu!

7. Papegojmatte. Två små söta gråa Grå Jako dunbollar vid namn Wilma och Doris. Wilma kom till mig som bebis när hon vart 3 månader gammal. Så tillgiven och är mattes stumpa som helst av allt sover i sängen än i buren. En riktig kelgris som även har ett gott öga för lillhusse Kevin som kan göra i princip vad han känner för med henne och hon går med på det. Doris har snart bott hos oss i ett år. Doris är 2 år äldre än Wilma och kommer från Örebro.. vlket gör att hon pratar med dialekt :p Doris är en väldigt pratglad fröken med stort matintresse. En liten plockfågel men hoppas det avtar mer och mer ju längre tiden går. Hos oss är det sällan alldeles riktigt tyst, förutom på nätterna då. Här pratas det och visslas och ropas. Mina bebisar nu när pojkarna blir större.

8. Hoya. Mitt nya intresse, min kuliga hobby. Jag samlar på Hoyor som är en blomma, mer känt som porslinsblomma här i Sverige. Större fönster hade vart uppskattat så mer krukor får plats men inte mycket att göra åt. Väntar spänt på om min Hoya Picta ska få tummen ur o blomma snart..

Dessutom är jag virrig, glömsk, hoppig, barnslig, gammal, gladig, stökig, opedant o massa annat :p

Tigerheart.. är du redo att utmanas??


Kommentarer
Postat av: Tigerheart

Funderar,, va vågar j berätta om? hm,, hade lovat mig o ej avslöja för mycke om mig via en blogg. ehum,, Några saker är vi lika på hörru,, Kram fr,, Rökt sista ciggen nu,, hur fanken kommer j bli ikväll? sur o vresig? help

2007-09-03 @ 06:47:56
URL: http://mammatigerheart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari