Fiske..

Medans jag ändå ha lite tid o småork kvar kan jag lägga in nåra bilder från torsdagseftermiddagens fiskeäventyr vid Bjursjön. Kanske inte såå mycket äventyr, men fiske innehöll det allt.. även om just fisken oxå uteblev.. som tur vart!!
Tycker om o fiska.. men inte just det där efter man lyckats få upp stackarn från vatten ytan.. jag vill inte ta död på de små liven *urk* O ännu mindre vill jag rensa dem sen.. eller ens överväga på att äta upp dem. Ne jag är en urkass fiskare så sett! Men det är själva kastandet o väntandet som jag tycker om!

Tydligen tycker Kevin oxå detta är kul. Han har vart med Emilias familj en gång och fick blodad tand därifrån så nu handlar allt om drag och linor o spön o fiske i allmänhet.
Så i torsdags efter kvartsamtalet åkte vi hem och gjorde oss i ordning för avfärd mot Bjursjön. Paltade på oss massa kläder i förebyggande syfte, vilket vi vart tacksamma för sen!

Kevin cyklade och jag promenixade o efter en stund vart vi framme.. De påstås att det ska finnas fisk där i trots att jag är tveksam, men spelar roll vilket för just i den sjön behövs ej fiskekort.. o så ligger den hyfsat nära oss.

Visst blev det trassel i linan ett flertal ggr o ett rejält bottennapp som resulterade i förlorat drag men totalt sett är jag impad över hur snabbt de tar in hur de ska göra. Kevin har ändå en haspelrulle som kräver sin teknik. Så Bjursjön är ett ypperligt ställe att öva sina kast på.
Bytet för dagen blev en stock, o vad rädda vi vart då :p trodde nästan de vart en storgädda som råkat fastna.. vad hade vi gjort då :S Ringt Emilias Johan :p

Men vi hade tur ändå och vädret höll regnet borta så vi fick tre timmar där vid sjön. Ganska rejält kalla och hungriga kom vi sen hem för impulspannkaksgörande o varm säng..


   


Efter Ullared igår har även William sitt eget spö.. så gissa hur mycket tjat om att åka och fiska jag får höra nu..!!
O förresten borde jag få nåra coolmorsa poäng för att jag drar med ungarna ut på sånt här ;p



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag älskar också att vänta på fisken :-) men känner mig faktiskt som en mördare när den stackars fisken ska halshuggas eller hur man nu väljer att kål på den. När jag var yngre var jag inte alls lika känsli och så blev det betydligt fler fisketurer då också. Tjusningen med fiske är ju tystnaden och spänningen i väntan på att flötet ska dyka. Har du provar att bäckmeta? Det är såååå kul! Man smyger i bäcken, eller på sidan med reven fritt "åkande" i strömmen. När reven stannar upp är det ant napp eller botten napp. Då snärtar man till reven o hoppas på det bästa :-) Kul! Ha det bra! Mvh Cicci

2008-04-12 @ 22:46:45
URL: http://tonarsmorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari