Gekås - Ullared

Ojoj, så mätt o trött o go nu efter middagen :)

Tänkte slinka igenom och skriva lite innan det ska diskas.. igen!

Ja igår då så åkte Lena, Helen (Therese i tanken) o jag till Ullared. For omgående efter vi tre lämnat av våra kids till våra tre olika skolor. Gick fort o smidigt ner men fick nästan chocken när vi såg alla bilar.. det har inte varit löning men ändå kryllade det av folk. Men inga köer, bara att trippa in.
Massa folk som sagt som gjorde sitt allra bästa för att blockera med vagnar och gå mitt i vägen. Men det får man ta, det är ju så det är!

Bestämde tid 2 timmar senare som till slut blev tre timmar senare. Då hade jag fått ihop en hel del. Inget till mig.. jo två par sockar och ett par tights *wohoo* men däremot desto mer till barnen. 4 par byxor, 2 fleecetröjor/jackor, 7 tshirtar, 2 mössor, 2 kepsar, 5 par strumpor, skärp, 4 flaskor såpbubblor, 2 muggmålningssatser, kritor, ritblock, eino experiment, knallpulverrevolver, fiskespö till W, fiskelåda med drag till K, bläckpatroner, nya dricksglas mm.. så då vart de änna dags med en brejk.

Ställde våra vagnar lägligt och gick ut för att käka lunch, blev thainudlar med kyckling.. Helen gravid o go drekt efter maten: "Vi kan väl ta en kaffe och hamburgare innan vi åker hem?" :D
Kikade lite skoaffärer innan återtågande in på Gekås.. men innan dess hann jag o Lena in till Bräckboden och fick gjort av med ytterligare penger.. Remi, Kexnougat o Browwwwwnies *dreggel* Minibrowniesarna kostade 3 paket för 29:- Svårt att låta bli då.. *glad suck*
image511

Bestämde ny tid efter 1½  timma och när tiden gått ut så vart jag helt färdig nästan. Så gick och betalade.. jag hade räknat lite hastigt innan vad det skulle gå på och missade med 50:- till fördel för mig :)
Efter vi kommit ut gick Lena & Helen till Burgerking medan jag fick sprungit till Netonnet och fick köpt min födelsedagspresent tandborsten :p

image512

Väl inne på Netonnet med lådan i hand såg jag att det vart exakt samma refillhuvuden inne på Gekås som de hade här inne i butiken. men eftersom jag ej visste detta inne på Gekås så hade jag ej köpt ifall de ej skulle passa.. Så surt att behöva betala 119:- för 2 borstar på Netonnet när jag fick 5 borstar för 139:- på Gekås.. så det vart bara att springa till Burgerking o lämna Tandborsten o sen kuta in på Gekås ytterligare en gång och köpa ett refillpack där inne :)

Sen vart kaffet så välkommet och stolen att sitta på ännu mer uppskattad..

Tryckte in alla våra kassar och for mot Uddevalla igen..
Dessutom vart snälla Helen rar och gav oss en klädsäck med urväxta Filipkläder igen :)
Så nu har barnen nästan helt nya garderober :P

   
Massa kassar bidde de.. Lena fick helt enkelt krypa in för att lasta.. Helens mage växer o e så fin :)

Så har vi startat en ny tradition nu kanske.. vi vart ju här vid den här tiden minus två veckor för ett år sedan.. kan hoppas på de :)


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Åhh vill oxå åka till ullared!!
Hade dom fått in några sommar kläder?? Kram

2008-04-12 @ 19:31:59
URL: http://mathildahanssen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari