Obehagligt samtal..

Kevin tog emot ett obehagligt samtal, blev förtvivlad och lämnade över luren till mig. En man som påstod sig göra en undersökning om vad barn tycker om olika saker men ville ej gå närmare in på vad. Tackade vänligt men bestämt nej till detta och hade det då varit en vanlig telefonundersökning hade de godtagit detta och lagt på men inte den här personen som vart påstridig.. När han ej fick prata med K så undrade han "hur läget vart" men la på direkt efter utan förvarning.
Kevin berättade hur mannen frågat om K ville busa med honom och när K sa nej hade han sagt "snääälla jag vill ju så gärna busa med dig".. medan till mig så gällde det en undersökning.. inget riktigt samtal detta.

Ringde till Comhem där jag fick prata med en mycket vänlig kundtjänstpersonal som tog alla uppgifter och information om vad som hade sagts under samtalet. Lovade att kolla upp vad det var för samtal och höra av sig till mig när han hade funnit något, då tydligen det var en lång process att få fram rätt nr. Dessutom valde jag nu att skaffa hemligt nr till min hemtelefon. Mitt mobilnr kan folk få se då de når mig först.. men hemtelefonen behöver ingen annan veta än de som har fått det till sig.

Inte ens hemma är barnen trygga..

Kommentarer
Postat av: Lena

Men fy vad läskigt!! Vi har också skyddat nummer nu och det är stor skam att det skall behövas =( Stackars lille Kevin... Läskigt värre!! Förstår att han blev lite skärrad.



Stor stärkande kram från din vän Lena.

2008-08-12 @ 16:46:07
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Postat av: Maja

Men herregud va läskigt folk det faktiskt finns...

2008-08-12 @ 20:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari