Review Photobox

Första anblicken av det lilla paketet som damp ner i lådan vart positiv!
Jag brukar normalt framkalla mina bilder hos Fujidirekt men då jag som vanligt suktar gratiserbjudande fick det denna gång bli Photobox som fick äran att visa mig deras service!

Erbjudandet vart 100 gratisbilder, endast frakt som kostade..
Letade fram tror runt 70 bilder och för dessa gick frakten på 23:-

Hade som mål att hinna få mina bilder i måndagens postgång men ikke.. Fujifilm brukar vara snabba och hos Photobox stod att de framkallar på 4 dagar.. jo säkerligen sant! Men sen att beräkna in att man vart tvungen att förskottsbetala innan de började framkalla ordern istället för att få den vanliga 10-dagars fakturan med paketet. Detta tog en extradag innan de hade fått noterat att betalningen vart inkommen, och sedan skickades korten från Frankrike så någon extradag även i frakten!

Men som sagt, asken vart både söt och praktisk och en bra grej..
Så fotona då.. njää.. helt nöjd är jag inte!
Så dålig kan inte min kamera vara, visst kaffet sätter sitt till men upplöst i datorn ser det inte lika kornigt ut som resultatet utskrivet. Ser nästan lite overkligt ut, skarpa konturer mellan olika objekt.. som om det vore konstgjort. Okej, riktigt så illa som det låter vart det ej, men jag hade förväntat mig mer av ett företag som säger att de har de största framkallningslabratoriet i Europa, men som de säger: "Störst är inte alltid bäst"

Ger dem 4 / 10 i betyg, mest för fina askens skull.. men beställa framkallning därifrån igen kommer jag nog ej göra trots ok resultat.. men söker bättre än bara ok! Och att betala för sådan kvalitet de erbjuder intresserar mig ej, så gratis funkar så länge det är gratis!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari