Skolstart

Kan knappt tro att det är sant.
Det är första skoldagen för denna terminen och jag sitter här hemma medan båda barnen befinner sig i respektive klassrum i skolan..
Men tanke på hur våren vart har det känts rätt osäkert hur det skulle gå nu, känns inte som att allt är så himla mycket olika ändå.
Men har peppat Kevin nu iom att William oxå kommer befinna sig i skolan.
William har inga problem med att befinna sig i nya miljöer utan tar för sig, medans Kevin som är mer tillbakadragen inte tar lika stor plats.

Jag hade förberett mig på att det skulle vara lika illa som i våras men det enda Kevin sa vart att han bad mig stanna tills det hade ringt in vilket jag gjorde. Sen ställde han sig i ledet och gick in i klassrummet utan att ens vända sig om, inte minsta panik/ångest över lämningen trots att han vart lite nervös innan.
Och jag kunde gå mot bussen.. vilken frihet att få kunna åka hem via Willys, få äta frukost i tystnad, få en liten stund med kaffet och blogga samtidigt. Att få diska och röja här hemma så det är gjort när skolan slutar, i våras fick allt sånt hinnas med efter skoltid då även allt annat skulle fixas samtidigt!!
Även om det bara är för idag är jag ändå tacksam för 4 timmars egentid, sååå i behov av det!


*spända boys mot skolan*

Fiskarna 19/2 - 21/3

Dagshoroskop - tisdag 19 augusti

Den senaste tidens dragkamper och ständiga debatter börjar avta. En mer fridfull tid börjar, men också en där du manas att titta inåt.


Hur otroligt bra hade de inte vart om det började lugna ner sig, men jag vägrar ta ut något i förskott..



Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag blir så lättnad och glad för både din och barnas skull. Hoppas det blir bättre för er nu. En mycket fin bild i bussen.

2008-08-19 @ 10:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari