Att fly..

En lgh någon annanstans i staden, en dricka, en burk Pringles, en bärbar dator och en säng.. allt jag behövde för att tillbringa kvällen för mig själv i tystnad och svalka, samtidigt som ljuden utifrån behagligt smög sig in genom det öppna källarfönstret intill tomatplantorna.
Jag rymde hemifrån dit jag vart nästintill onåbar, med mobilen på ljudlös kom ingen åt mig.

Filmen blev sedd och även pilotavsnittet av QAF som jag tänkte plöja igenom, bra IMDb-betyg.



Chipsen tog slut och drickan dracks. Ljusa sensommarkvällen förlorade mot natten och mörkret sänkte sig. Stängde ner och somnade ganska omedelbart.

Vaknade till strax innan fyra av att grannen kom hem, lät så tydligt i tysta huset att jag trodde det vart inne hos mig. Läste sms om att D skulle komma på morgonen.. Somnade om till kl 7 och sedan hann jag inte somna om ordentligt igen innan herrn i huset kom innynnandes genom dörren.
Att somna om gick inte alls och blev att vi tittade lite på film innan vi vaknade till ordentligt o frukost i sängen.

D bestämt sig för pannkaksbak idag och så blev de.. Mr smetade ihop smeten medans jag fick gräddat upp dem medan boy handlade sylt :)


*O smet blev de*

Satte oss och såg Mumien 3.. men njäääee, inget jag lär se igen. D missade hela mitten då han somnade så fint där i soffan.. Tidiga mornar tar ut sin rätt!!


*film kanske*

Nu hemma o känner redan trots att barnen inte ens kommit hem än att jag är i behov av mer ensamtid..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari