Turbulent morgon

Idag kom vi hela vägen till skolan innan ångesten slog till inom K. Väl där utanför låste det sig igen för honom och han vägrade följa med in medan jag följde med William in och sa hejdå.
Kevin hade sin mobil med sig eftersom de idag skulle testa på att åka ner till stan ihop han och lillebror när skolan slutat för dagen. Han började tokringa och jag meddelade fröken om hur det vart idag.

Kevin kom sakta närmare skolan igen efter att först ha sprungit iväg. Ångesten höll honom fast så beslöt prata med skolkuratorn. Satt en timma och pratade med henne om hur vi skulle försöka göra och det enda är att vara fast beslutna med att han ska vara i skolan, på något sätt. Blir det helt jättejobbigt någon gång och han måste vara hemma så är det enbart skolarbete precis som om han skulle befunnit sig i skolan. Men hellre att jag är med honom i skolan än att han är hemma med mig.
Så vad händer nu.. skulle det bli såhär jobbigt så får jag börja vara med igen tills det lugnar ner sig och han känner trygghet. Hon liknade det vid att det är som ett stort berg han ska ta sig över.. vart skönt att få pratat med henne och hon förstod tröttheten jag nu har.

Under tiden hade Kevin ställt sig utanför hennes dörr och faktiskt inte ringt mig en enda gång medan jag vart där inne. Vi sa hejdå och så gick vi nedåt klassrummet, hade precis ringt ut till rast. Idag har himlen öppnat sig här i Uddevalla och vattenmängderna som faller är enorma. Där ute sprang en glad liten William runt bland allt regn, i försmå regnkläder.
När han fick syn på oss kom han gastande "mammaaaa, vad gör du hääär?" K & W började lite jage på skolgården samtidigt som jag gick in.. genomsura skor och strumpor, inte så torr upptill heller efter springturen till bussen imorse. Janne kom och peppade lite samtidigt som det ringde in. han erbjöd sig att hämta lite kaffe vilket jag tacksamt sa ja till. medan K klädde av sig kom vi på att nu får inte Jerry någon mat i sig hemma. (tappat tand, o får stödmata tills vi vet att han äter ordentligt igen) Då sa han till mig att så fort jag druckit upp kaffet skulle jag åka hem och mata honom!!! Så jag drack upp mitt kaffe med chokladsmak och sa hejdå till K som sa att vi skulle ses nere i stan när de hade slutat!!

Så trots all eländighet o frustration så kunde jag efter ångesten lugnat sig inom honom åka därifrån utan honom. han hade lika väl kunnat sagt att han skulle med hem och mata honom men det gjorde han ej..
Skolkuratorn ringde mig nyss o sa att det vart lugnt i klassrummet nu, hon hade vart nere o pratat med Janne.. o sa även att vi skulle ha ett möte tillsammans med BUP om vi märker av att det fortsätter såhär framöver.

Men imorgon är en ny dag och som sagt, hellre att han är i skolan med mig där än att inte vara där alls.. med mål att han sen ska känna trygghet att vara där själv.. men det är avskedet som är värst, sen brukar det gå fint ändå.

Så vad händer idag..
Om jag får koden till mitt visakort med posten så måste vi åka ut till Torp och köpa nya regnkläder och stövlar, för tydligen är det hål i varenda en vi äger. Trots att jag egentligen inte alls har råd med dyrare än Tradera så får vi nog åka ut och handla nya ändå.. jag känner mig illa tvungen, de måste ha riktiga regnset i skolan där de är ute såpass mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari