Superdag!!

Måste bara säga att Tisdagen som jag upplevde som en jättebra dag inte hade något att komma mot denna dagen!!

Morgonen flöt ju så bra och dessutom åkte båda barnen själva hem från skolan med bussen och bussbyte nere i stan. Lite trams strax innan de skulle gå på men sedan gick de så bra så. hemkomna fikade vi lite kakor innan vi gick ut så de fick klättra i ett visst klätterträd en bit härifrån.
När tiden vart inne gick vi hem och gjorde oss iordning för färd ner till stan där C mötte upp och tog barnen.. o nästan så man inte tror det är sant men K hoppade in i bilen utan ångest eller gråt efter mig. Vart så gott och inget uppslitande.

När barnen åkt iväg hoppade jag in i D:s bil och så gav vi oss iväg på en husvisning mitt inne i skogen som han ville kika på och som jag hade letat upp vägbeskrivningen till.. Vart den kassaste väg jag någonsin åkt på men de vart rätt underhållande de med. Huset kändes som ett pepparkakshus i en saga och lite kul är det att bara titta och dissa. Visningen vart avklarad ganska kvickt då det ej vart något intresse alls, tur med tanke på i vilken klass vägen dit befann sig i.

D skulle hämta en sak hos bror sin så med politiska värderingar som diskussionstema bar det av mot landet på andra sidan Trollhättan. Något med såna här diskussioner är hur man kan få nya vyer att se från, men även att få delge sin syn.. o nog är vi rätt olika på vissa delar även om vi i det stora hela har samma grundåsikt om de viktiga sakerna. Fast att vi viftar med olika flaggor det har vi vart ganska ense om redan från april :p
Det är härligt att prata med någon som vet vad de anser lite djupare om saker och ting, som vågar stå för sin ståndpunkt! men som ändå kan acceptera och visa respekt för andras åsikter. Vuxna tunga ämnen..

Hos Sara & Jimmy hann vi ej stanna så länge då D mage gjorde uppror och krävde endast och endast MAX mat.. kanske inte vart riktigt så men vi åker ju ändå förbi  så why not :) Men det vart trevligt den stunden hos J & S som vi vart där..

Mer åsiktsdelgivning på hemväg med stopp för Överby och MAX Originalmål :D Shittus vad gott det är!!

Nu så hemma med en timma kvar av semestertider.. börjat frysa så funderar på en varm dusch innan jag ska iväg igen, är nog tröttheten som sätter i.. vart ju trots allt uppe kl 6 imorse och van att få tagga ner nu. Men nu ska det jobbas igen vilket ändå känns bra!! Men kommer kännas bättre imorgon när sängen väntar när jag kliver in genom dörren..

Hoppas bara jag får sova ostört som tänkt imorgon.. håll tummarna!

Vart en lång händelserik dag med massa braighet.
Dels har barnlivet funkat fint samtidigt som jag fått nån timmas vuxentid nu innan det är jobbatid..

Kram på er..

Kommentarer
Postat av: Tigerheart

Undrar om det är samma pepparkakshus vi båda anser,, men den visningen är imorgon,, tyvärr kan ej robert köra oss,, så slopa den tyvärr på marikas o min drömkåks begär sug att se,, men men,,

Hoppas du får din välförtjänta sömn imorgon,, o kanske en promenix i helgen!?

Krams

2008-08-21 @ 22:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari