Freezing..

Låg och tänkte på det där inatt när jag höll på att frysa ihjäl under täcket.
Hur kan folk ha såna skillnader temperaturmässigt?
Jag för min del är ofta kall och frusen, kalla händer och kalla fötter och en kyla inom mig som går ända in i märgen.
D är precis tvärtemot. Han kan gå utan strumpor men likväl jättevarm och go om fötterna, jag hade haft två isklumpar!


Inatt frös jag som en tok under hans tunna täcke medan han till slut tyckte det blev för varm och tog av sig det!
Imorse när han gick till jobbet fick jag en filt över mig och dessutom roffade jag åt mig en tröja som låg nära sängen.. men i slutändan fungerade det för att hålla mig ljummen, inte varm! Hemma sover jag under två täcken och vi snackar inte tunna täcken.
Ser vi till underhudsfett borde jag vara den varma eftersom han inte har ett uns fett på den lilla kroppen medan jag har och blir över.
Så det önskar jag mig av tomten.. ett nytt självvärmande system till min kropp, det ska vara enkelt.. bara att plugga in, som ett chip eller nått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari