Röjj

Tvättberget hade intagit vårt badrum. Kan märka viss skillnad i lätthet att få tvättid nu inför jul. Annars går det relativt smidigt men nu fick jag vänta nästan en vecka på passande tid. Nu var det åtskilliga veckor sedan sist så de tre fullpackade maskinerna jag tryckte in nu på förmiddagen var välbehövliga, dessutom kan man nu röra sig i badrummet.. stigen till toaletten är nu en motorväg.

Gårdagen började slött men när barnen slutade skolan fick jag det där efterlängtade rycket och begav mig in i barnens rum med röd soppåse.Jorå, hann få slängt en hel del innan William kom insläntad från skolan och panikartat dök ner i skräpet för att se vad jag tänkt att kassera.
Till slut, fyra timmar senare är rummet beboligt igen och vi alla tre förvånades över hur stort rummet är när det är iordning.



I vanlig ordning somnade jag när barnen somnade, eller kan nog till och med ha gjort det innan. Vaknade groggy en stund senare. Brukar aldrig ha problem att somna om då jag redan är rätt borta men igår typiskt nog var det omöjligt.. låg och vred på mig bra länge innan jag somnade.
Höll på att försova oss fint imorse igen men klarade oss då vi ändå kom upp innan kl 7.. så morgontrötter vi alla tre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari