Utflykt Vbg

Var det en sådan där dag då det mesta jävlades?
Det är då man får ta till problemlösningar..

Hade pratat med K klassföreståndare om att han skulle sluta en kvart tidigare vid skoldagens slut för att vi skulle hinna ner till Centralen i tid för att hinna med ett tåg. Så långt inga problem. Tog för ovanlighetens skull ( det var nog där det började) med mig barnens busskort med mig hem på morgonen eftersom jag senare skulle komma och möta upp dem på skolan innan vi skulle åka ner till stationen.
Vi skulle åka till Vbg och hälsa på Donns i nya lgh så hade bokat biljett så det var klart. SJ blir halva priset för oss tre jämfört med Västtrafik då man på SJ får ha med sig två barn för 5:-/styck på en vuxenbiljett.
Kom hemifrån i god tid och kom med 3:an bort till Dalaberg som vanligt, trots att jag vad jag insåg i efterhand använt Kevins busskort istället för mitt eget.. men chauffören anmärkte inte alls. Ser väl knappast ut som 15 :S
Borta vid bussbytet vid Dalaberg var jag nog lite disträ för när bussen kom klev jag på och parkerade mig på ett säte. vad jag inte hade räknat med var att bussen istället för att svänga in mot Fasseröd fortsatte ner till Bleket.
Fundering. Fundering. Fundering.. hur göra?

Hade ingen möjlighet att möta barnen då vi i så fall skulle missat tåget. Och själva hade de inga busskort då jag hade tagit med mig dem på morgonen. Fick ringa Fritids och be Kevin ta med sig William och slå på mobilen. Pojkarna fick då ta och jogga ner mot stan från Sandersdal och samtidigt sprang jag från sjukhuset där jag hoppade av och kunde möta upp dem borta vid broarna innan Mona Lisa. Tillsammans promenerade vi raskt den biten som var kvar och vi hann trots att det såg mörkt ut när jag insett att jag hade klivit på fel buss utan att ens reagera över att det inte stod rätt namn på.
Smått trötta i benen var dessa gossebarn när vi kom på tåget.. men glada ändå. Utflykt!


Röd om kinderna efter springandet..


Yey - tåg!!

Donns kom och mötte upp vid stationen i Vbg och for sedan hem till nya palatset.. Jag tyckte verkligen om lilla grottbunkern i U-a men kan förstå att han föredrog denna då det faktiskt kom in dagsljus och dessutom ej var någon insyn. Blir säkert bra det här även om jag fortfarande föredrar den andra, men får han bara boa in sig så blir det nog grejt det här med.
Barnen fastnade för film och tvspel medan de vuxna plockade lite flyttsaker..
Efter en stund var det bilbesiktning i T-hn så under tiden gjorde boys och jag lite handling på Överby.


Intagit soffan..

När vi kom tillbaka var det mer tvspelande och Korv & Bröd innan vi skulle till Uddevalla igen. Kevin tog lite kort men som vanligt är det ett omöjlighetsuppdrag att få D att titta in i kameran samtidigt som han säger smile.. Men jag ger inte upp, någon gång så!



Litet smile iaf..

Väl tillbaka från besiktningen skulle Morgan (Donnys broder - Tinas klasskamrat Brålanda) låna bilen och pojkarna muttrade rejält över att behöva gå till stationen men rackarns kom han tillbaka precis när vi klev ut genom ytterdörren och barnen slapp gå till stor glädje. Morgan var både lik sig som barn och som sin storebror, precis som jag mindes.. växt lite bara på dessa vad det nu kan vara 16 år sedan jag flyttade till Uddevalla :p Kul att se honom..

Hem blev det X2000, även det billigare för oss tre än med Västtrafik..
Pojkarna hade haft sina svackor under dagen då det varit gnäll men gick ok ändå.. men somnade fort när de kom i säng hemma sen.. Då passade the mother på att frossa vitlöksbröd så det stod härliga till. Kevin berättade i morse att det kändes :D


Kommentarer
Postat av: Maja

Jo jag håller nog med dig i en viss fråga. ;)

2008-12-04 @ 20:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari