Egoist??

Det här är omöjligt resonemang..
Håller på som bäst och städar barnen rum, trevligt när man kan gå in dit utan att behöva höjdhoppa över leksaker på golvet som bara väntar på att trampas på, med hysterisk smärta som resultat!

Men det jag egentligen ville babbla om var det här med crosstrainer eller inte crosstrainer. Har sett en eller möjligen två jag hade velat ha men båda ligger såklart väldigt över budget eftersom de inte vad jag vet ger bort dem gratis *hmm*

Så då har vi det där samvetet..
Jag vet ju att energin blir mycket intensivare och mer hållbar när jag får tränat ordentligt regelbundet. Svackorna minskas och blir inte lika kännbara med ett större tålamod till allt och alla. Inget konstigt än så länge. Är säkerligen vetenskapligt besvisat i någon viktig studie bla bla.. men det är så det är..
Men.. men, det där men:et!!
Om jag skulle lägga dessa pengar på mig själv upplever jag det som att jag faktiskt tar pengar från barnen, även om det är mina pengar. Dessa pengar hade vi kunnat göra något kul för till sommaren eller liknande, och då hade de fått något utav av dem istället för att det bara ska gagna mig.
Men kvickt ändrar jag resonemang att om deras mamma får mer energi så får de någonting bra för de här pengarna hela tiden, inte bara en stund på sommaren..

Fast jag är inte objektiv, jag vet inte om det sista synsättet bara är ett sätt för att döva samvetet om jag skulle skaffa en sådan..
Så, är det egoistiskt tänkande?

Det hade det vart trevligt om den där jäkla lottoraden kunde stämma någon jäkla gång.. de borde vara mina nummer nu!!


Kommentarer
Postat av: Maja

Orbitrek är riktigt bra investering minsann, och vet du att du använder den, vilket du tvingas göra eftersom den är så himla dyr, så vet du ju att barnen också får ut en mamma som mår mycket bättre. Kramar!

2008-02-05 @ 13:25:47
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Lillsysteryster

KLART du ska ska skaffa den snärtan!! Du tänker jämt på kidsen, när får du något? bara du? never ever... klart ibland unnar du dig ju lite varm choklad med grädde på toppen, så skulle ju varit för de i så fall :P Haha med andra ord. Skaffa en sån om du vill ha, det e du värd!!!

2008-02-05 @ 13:28:45
Postat av: Peter

Av ren erfarenhet så vill jag bara påpeka att jag känner många som liksom dig också drev runt i dessa vill-ha-tankar.. De köpte in denna dyra apparat fast beslutna att nu ska man börja träna men redan efter ett par månader började tränandet avta och senare dog ut helt.. varför vet jag inte men nu var det helt plötsligt inte längre roligt och det fanns heller ingen tid.. Det slutade med att de sålde sina apparater.. så tänk igenom noga innan.. ett tips! =)

2008-02-05 @ 17:05:00
Postat av: Tina

Jo, men så är jag inte som andra :)

2008-02-05 @ 17:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari