Periodare..

Jag är en periodare..

Just nu är det böckernas värld som hägrar. Jag får ett infall och sen kan jag vara fast i oförutbestämd tid. Jag plöjer böcker som andra läser serietidningar. Jag och min drömperson trivs i bokvärlden, få vara i någon annan verklighet en stund. Tydligen lever jag mig in i dem utan att jag är medveten om att det märks så uppenbart. På jobbet en natt satt jag insjunken i Blåljusserien av Margit Sandemo när Jörgen tjoade till och undrade vad jag satt o log åt. Han hade ju rätt, jag satt ju där för mig själv å smålog dumt in i boken.. men det vart ett bra kapitel just då och där :)

Kanske har jag bidragit med denna ådra till Kevin, han är ju en tänkare han med. Igår var en stor dag för honom! Oplanerat hamnade vi på Biblioteket, ofta vi går förbi men inte ofta vi går in. Vart evigheter sen jag själv lånade något där eftersom jag sista tiden köpt eller fått böcker från andra ställen.
Mitt lånekort hade jag ej på mig, ligger här hemma.. så Kevin fick sig ett eget lånekort o tro han vart stolt över detta. Våra besök på bibblan kommer öka numera. Lätt för honom att själv cykla dit och låna nya när han läst ut de andra.
Men än så länge är dte jag som läser för dem vid nattningen. Fast igår hade han lånat en väldigt enkel bok med stora bokstäver som han läste för mig :)
Om några år kanske han är som jag var.. minns att modern sa till mig "ska du bli präst när du blir stor så som du läser" Hur prästen kom in i de hela vet jag ej.. men läste det gjorde jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari