Konst eller Klotter?

Jag hade blivit glad!
Här i stan är det mest sönderskurna klottrade busssäten vi får hålla tillgodo med. Ska inte gnälla alltför mycket, oftast sköter resenärerna sig men ligister finns det överallt så ock i vår stad.
Men det här är en bra ide enligt mig, det här sprider glädje bland folket. Om jag hade fått välja mellan att sätta mig på ett trasigt säte, korsstyngnsmotivssäte eller ett vanligt säte hade jag säkerligen valt den platsen som någon lagt ner lite omsorg på. Ett "Hej" eller "Kram" eller varför inte ett hjärta hade gjort stunden, färden och humöret lättare.

Visst, klotter är det ju, det är ej hennes buss och hon borde ej tillföra något utan tillstånd. Men som Skånetrafiken säger så känns det oskyldigt. Kan man jämföra ett sönderskuret säte och ett broderat säte som lika stor förstörelse?
Det här vart ungefär som när den första rondellhunden dök upp nere i centrum.. folk tittade på den, pratade om den och inte en enda sur min vad jag har hört.. om rondellhundarna flugit till himlen eller vart de tagit vägen har jag inte en susning om.
Har ni sett den där reklamen för.. hmm kan det vara Pressbyrån.. där det är några flickor som stickar och sedan klär in lyktstolpar osv så det blir mer färg och liv i vår vardag. Det här är en variant av detta absolut!! 

Den dagen jag hamnar på en broderad plats i bussen, den dagen ser jag fram emot!!

Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Maja

Själv så tycker jag man kan se en stor skillnad mellan klotter och grafitti t.ex. Grafitti är snygga coola bilder och därav en typ av konst, även om det är en modernare typ. Klotter är bara förstörelse, skrivna ord, svordomar etc. Tycker jag iaf. :)

2008-01-30 @ 18:51:56
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Tina

Håller med.. här i stan finns vissa "Grafitti-tunnlar" där man kan få tillstånd av kommunen att måla sina bilder.. på så sätt blir det mer kontrollerat, och folk verkar gilla målningarna som livar upp. Men det vanliga klottret har vi naturligtvis oxå, svårt att komma ifrån! :(

2008-01-30 @ 18:55:37
URL: http://noashine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari