Lyssna eller Läsa!!

Jag är en hutlöst kass ljudbokslyssnare!
Tydligen passar det inte alla, en av dem är jag. Kan sitta och verkligen koncentrera mig på handlingen, får syn på något eller så fångar något annat min uppmärksamhet och jag blir helt bortkollrad. I en vanlig bok kan jag alltid läsa om sista meningen och ha en bättre överblick om vad som hänt. Nu känner jag mig mest vilse.. vilse tillsammans med Reine Brynolfssons röst. Namnen har svårare att fastna, och inte e de lätt när man inte kan hålla koll på huvudpersonerna.
Jag är nog en sådan som funkar bättre när jag får läsa in det själv istället för att få det serverat att bara lyssna på, min hjärna verkar ej ta in det ordentligt.
Eller är mitt dagdrömmeri roten till det onda.. att jag inte för en minut kan hålla svävandet markbundet. Men jag är den fisk jag är och mitt drömmande är det som symboliserar mig och mitt jag.

Musik är en annan sak, det kan jag lyssna på..men samma där.. ska jag plugga in en låttext fastnar den ej genom enbart lyssnande.. jag måste se den framför mig!
Som ytterligare exempel, (nu har jag hittat en hel hop som hör samman) så har vi det här med tvtittande.
 När jag ser på tv/film vill jag gärna ha undertext.. visst jag hör ju vad de säger, men blir de otydligt ljud eller något som stör så blir jag irriterad av att jag missade en bit, med text har jag alltid en stödhjälp som finns där att ta till om de skulle vara behövligt.
I´m a reader helt enkelt!!

image357

Ska jag komma igenom den är det nog bäst jag byter format..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari