Sicko.. mm minst sagt!!

image318

Jag är så tacksam att jag bor i ett sådant bra land som jag gör ändå. Visst, det finns alltid något att gnälla över men så är det nästan överallt! Men jag är glad att jag betalar skatt så vi kan ha den sjukvården vi har här.. att alla kan få hjälp. Självklart blir det ibland fel men oftast oftast får vi den sjukvård vi är i behov av utan att vi blir skuldsatta resten av livet, eller avlider för att vi ej har råd med kostnaden.
Vad är egentligen 200:- för ett läkarbesök när det kunde vara så mycket dyrare??

Jag känner medlidande med alla oskyldiga amerikaner som lever i ett såpass rikt land, där det enda som har ett värde är pengar, där människovärdet ligger pinsamt lågt. Där de rika får hjälp och de fattiga får smärta.
Jag hoppas att Demokraterna tar makten detta val och kastar Bush långt åt sidan..

Har ni inte sett den, se den.. Även om ni är av motsatt åsikt ang statlig/privat sjukvård så se den.. Så orättvist kan ett land behandla sina egna medborgare.
Nu är det dags ni invånare i USA, gå och rösta.. och rösta för en hälsosammare framtid och för att alla är lika mycket värda!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag behöver absolut se den här filmen. Tycker Michael Moore är så himla bra. Det är så skönt att någon verkligen står upp för sina åsikter i såna frågor.

2008-01-17 @ 12:48:48
Postat av: Maja

Hälsningar mig alltså.

2008-01-17 @ 12:49:07
Postat av: Johanna

jag tycker verkligen att han är bra på alla sina filmer! avgudade honom till en början men såg sedan en dokumentär om honom. Han låter sig inte intevjuvas av personer som tycker illa om honom och gör väldigt mkt fula saker. :/

2008-01-17 @ 14:00:06
URL: http://jmas.blogg.se
Postat av: Anna

Åh den har jag velat se länge, måste ta tag i det o få sett den nu :)

2008-01-17 @ 15:04:46
URL: http://www.peggiepo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari