Surt & Segt

Allt går i slowmotion, ögonlocken tom blinkar sakta.

Natten på Hovhult gick helt ok, tröttheten vart tyngre på morgonen eftersom allt hade vart så nytt, rutiner o sånt.. så omedvetet hade man nog spänt sig mer än man gör annars. Så sov till klockan smärtsamt väckte mig 14.30. fick på mig kläder och gav mig iväg för att hämta barn. Regn i Uddevalla idag.. pissregn med stora våta droppar, kändes snarare som vattenballonger.
Bussen vart sen och fick åka ner till stan för att byta där nere och kom till Kevin en halvtimmare senare än tänkt men ändå 45 min innan han skulle hämtas enligt tiden på fritids. Den Kevin som mötte mig vart sur som en ättika. Han tyckte jag skulle kommit kl 13 -14 som jag hade gjort en annan dag och därför vart allt fel, nästan i klass med jorden går under fel! Eftersom vi vart såpass sena som vi var fick vi ej någon chans att handla willys när vi var nere i stan eftersom William skulle hämtas på dagis.

Åkte upp och hämtade William och sen vart det dags att släppa bomben att vi behövde handla.. är det något de ogillar är det att handla efter de kommer från Dagis/Fritids och är trötta o längtar hem. Så vi gjorde en deal att de vart hemma så åkte jag iväg själv till Dalaberg o handlade det nödvändigaste.. smidigt det är med stora barn. De gjorde sig hemmastadda här med Legot o jag åkte iväg.

När jag väntade på bussen hem ringde Kevin och hörde vart jag befann mig, inget konstigt med det, han brukar ringa o kolla läget när jag de är hemma själva. Men sen när jag kom hem vart Hitta.se och mitt namn sökt och funnet. K ville dubbelkolla så mitt mobilnr stämde.. Han är 7 år gammal och söker på Hitta.. Va månne bliva av denne son tro!

Efter pannkakor, disk och sagoläsning så somnade vi alla tre. Jag vaknade till två ggr efteråt men kroppen ville inte röra sig.. sen jag väl kom på benen har de gått långsamt långsamt.. o jag överväger olika alternativ hur jag ska få mig från soffan.
Jag är trött..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari