Tom & Jerry

I barnens rum har två små herrar nu flyttat in.. Tom & Jerry heter de visst.. Tom e lite lurvig och enfärgad medan Jerry är slät och tvåfärgad.

Kläckte iden för K idag om att han kanske kunde få ett husdjur i storlek hamster/marsvin. Ta lite ansvar och ha något att ömma för. Kollade Blocket och lite sådant imorse men fanns inget direkt intressant.
Det Kevin helst ville vart att den/de skulle vara bruna. For ut till Torp för lite ärenden och kollade även in Zoo vad de tog för marsvin o burar etc.. o de e dyyrt!!

Efter middagen googlade jag Marsvin Uddevalla och fann en annons på en annan annonssida än blocket. Gällde två marsvin med bur för 300:- Kollade telefonnr och visade sig att de som hade dem till salu bodde endast 50 m från oss på samma område. Ringde och fick komma över inom 5 minuter efter jag fann annonsen och tio min senare är vi nu en familj på sju :)
Buren ligger runt 1000-lappen ny om man ska köpa den på torp.. över 1.20 lång. Så vi gjorde ett bra köp.
Kevin hade svårt att slita sig när han och William skulle åka med C till sin farmor för att fira jul, han ville vara hemma hos sina egna djur ju.

Fick åka med barnen bort till Dalaberg och fick köpa marsvinsmat eftersom de ej vart nått vi hade liggande innan :p

  

Exakta buren vi fick med.. 798:- zoosajten..



Kommentarer
Postat av: Maja

Men gud, va mysigt för de och er allihop :D Jag har funderingar på att skaffa nånting, men jag vet inte vad. Hs pappa är så allergisk. Kramar

2008-01-12 @ 19:56:49
URL: http://missmor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari