Under Vatten..!

image339
"ÖVERSVÄMNING Uddevalla har drabbats av de höga vattenflödena"

Uddevalla är verkligen i ropet just nu.. när var vi i media såpass här mycket sist?

Japp, de blåser här. Men det inget nytt.. Vi är en kuststad och får massa vind mest hela tiden. Inte första gången badhusparken ligger under vatten, eller att bilar på Bastionsgatan plötsligt fastnar i vattenmassor. Oftast brukar det mest vara lokaltidningen som dokumenterar detta men nu har vi nått ett snäpp högre :p

Hela 2007 vart regnigt och blåsigt.. så vad sägs, ska vi vända på pannkakan och slänga hit lite sol och molnfri himmel för ett tag. Bara för att jämna ut läget lite grann..


Läs mer på Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: Peter

Nu ska vi vara realistiska här ett tag.. *ler*
Det låter som att hela Uddevalla stad ligger under vatten.. Jag var där senast igår, tog med mig mina simfötter eftersom jag hade läst samma artikel i tidningen.. men vad blåst jag blev när jag kom fram.. Blev jättebesviken när jag inte fick simma bland bilarna..
Du har rätt.. släpp fram solen och öka värmen..

/Peter

2008-01-26 @ 18:38:23
Postat av: Noashine

Resten av Sverige kanske tror att Uddevalla enbart består av centrum.. who knows :)

2008-01-26 @ 18:46:10
Postat av: Sandra

Ja bor i Brastad å e verkligen glad om d inte kommer hit :D

2008-01-26 @ 18:51:38
URL: http://cupcaake.blogg.se
Postat av: Maja

Men gumsan! Va läskigt det ser ut hos er. Tror jag väntar med nerresan du ;)

2008-01-26 @ 20:18:28
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Sandra

Jo, d har vi. Men inte översvämmning :D

2008-01-27 @ 08:26:50
URL: http://cupcaake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari