R Ö D I N G!!!

Jag är R Ö D som en övermogen tomat!!
Mitt ansikte är färgglatt och svidande, medans kroppen lyckats få en lite mer behagligare brunare ton. Men ansiktet, nehepp - nu ska vi leka rött en stund till, ja menar det har ju bara gått halva sommaren så då är hon ej värd nån brunighet där inte!!
Imorgon ska mitt face hålla sig till skuggigare trakter innan jag ser ut som ett rött russin!!

Det är sommar, semester, lov och inga tider att passa.. sov dessutom över hos systra mi med kiddosarna nere i stan. Kl 05.50 vaknade jag och fick dumtanke innanför skallbenet, tänk om fåglarna som sov i stora buren inatt bestämt sig för rena operan hemma med mål att väcka hela kvarteret!! Kunde inte skaka bort denna tanke så kl 06.20 satt jag allena på en stadsbuss riktning hem!! När jag kom till mig vart det hur lugnt som helst, ingen pippi som skrålade alls. men i förebyggande syfte satte jag över dem i lilla buren där de inte väsnas på samma sätt. och dessutom hann jag göra matsäck till stranden innan bussen tog mig ner igen. Hos syrran vart allt lika sovande som jag lämnat det, bara katten som glatt hoppades på att få bli kelad.

Upp med syster och barn och till Lindesnäs!
Därav den röda mindre smickrande färgen.. jag låg i solen, dock lite för länge. men det fläktade så mycket att man ej han känna att det värmde eller brände. Till en början vart de svalt men frampå dagen vart de riktigt gott där ute. barnen fiskade krabbor och badade, underhåller sig riktigt bra på egen hand. Dessutom fick de provsitta/provTUTA Donnys Darling Bilen när Donny & Ronny kom förbi och hälsade..


William so so happy..

Det här vart vår stranddag.. imorgon när vi växkt systra i bakruset ska vi ta oss till Sunningen för en dag i sanden..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari