Energier

Som en spinoff på föregående inlägg med tvivel som gemensam tråd ska jag nu fortsätta här..

Det har varit så oerhört mycket aktivitet runt mig sista tiden. I vanliga fall märker jag men reagerar inte på det på samma sätt som nu.. kanske är jag extra mottaglig för stunden, eller så är det någon som vill mig något extra mycket och starkt.
Ljud, syner, känslor, beröring.. ja, allt detta har vart en del av vardagen det sista. Jag har uttryckt mitt tvivel i vissa situationer och kanske någon vill visa mig att det enda som finns är att tro, för tron är den sanna ärliga. Och när jag ser att min "vanliga" tro inte är fel så borde jag även hålla fast vid det jag känner även i de andra delarna.

Att det sker saker runt mig är inget konstigt, men nu har det vart ovanligt intensivt. I helgen vart jag i köket och dammsög. Reste mig uppåt från en mer framåtlutad position och känner hur bakhuvudet slår i / snuddar något. Tanken jag fick vart att där bak vart blomman ja.. men när jag vänder mig om finns ingenting där, den där blomman hade jag flyttat till annat rum flera veckor innan. Även på jobbet har det vart med mig.. ljud, syner i ögonvrån.. dörrar som öppnar sig. Och inatt kände jag igen hur något rörde mig bak på huvudet, först en gång och sedan en gång till.
Det är som de räcker ut handen mot mig hela tiden.. se oss, det är ok.. inte tvivla, lita till tron och känslan.
Men det är svårt nu, men borde bara blunda mot den där känslan som jag inte kan sätta fingret på.. den där som ruckar den framtidssynen jag haft.
Egentligen har jag inget annat kvar än just att tro.. det är det enda jag kan göra, och ingen bör få ta det ifrån mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari