Nu ska jag äta frukost..

Grejt, idag har det landat pengar på kontot.. efterlängtat men ändå glad jag klarat dessa 13 dagar på 600:- allt som allt. Tom 34:- kvar på banken :p
300:-/ veckan är inte allra värst, finns de som har det sämre. Men idag är det mesta slut här hemma så ska ta en liten handling efter BUPmötet innan jag åker hem från stan.

Jag var nog ordentligt trött när jag kom hem för när jag hade somnat vaknade jag inte förren klockan larmade 14.15 och det var dags att vakna till. Minneskortet hade dumpat ner sig på hallmattan och inga problem där utan fungerar finfint. 870 bilder kan lagras på kortet på högsta kvalitet. Borde klara mig på det en stund.. Ska se ikväll om jag hinner in på ClasOhlson och får handlat den där kameraväskan så den har något dammfrit och stötsäkert att vila i.

Kvartsamtalet för K igår var inte så upplyftande skolarbetsmässigt. ALLT var tråkigt, ingen bok intressesant och det enda som var bra i år var gympan för då slapp han skolarbetet!! Inte det att han ej förstår eller tycker det är svårt.. han är bekväm och vill inte göra något i onödan. Men nu har vi specat upp läxdagarna med fröken så alla ordentligt vet när läxa ska göras till och att glömma boken inte är acceptabelt.
Så nu har herrn en hel del skolarbete att ta igen med start redan igår eftermiddag. Gnäll och åter gnäll. Säg att gnället tar en halvtimma och läxan fem minuter. Kan tycka att det är mer tidssparande att bara göra läxan med en gång men gnället är tydligen obligatoriskt när läxan ska göras :p Så nu är läxdagar Onsdag samt Fredag med obligatoriska veckoläxor samt lite läs/skriv - Festina lente var dag och så matteboken matteboken matteboken. Han tycker detta är jättekul.. eller inte så mycket. Men har man latat sig så har man!

Ni kan tro K vill testa min kamera nu när minneskortet kommit och nu har han som morot att ingen kamera får röras på innan han gjort igen en del läxa. Gnäll såklart men nu sitter han där med boken framför sig.

Nu dags för lite frukost innan vi ska iväg ner till stan.. hoppas denna BUPtid går fort idag, känner inte riktigt att jag har tiden. Sen blir det en natt till med jobb och nattmöte imorgon kväll. Fredag blir det lullull med Elin :D och lördag ska jag äta bakismat.. Återstår o se när Donns flyttar till VBG och när han farar sig utomlands om det blir av eller ej.. Time will tell..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari