Glatt & Ledsamt..

Så var det 5 dagar sen senaste inlägget.
Har jobbat helgen men kan inte ens skylla på det. Tid till att blogga finns men inte riktigt lusten.
Ska försöka skärpa mig från och med nu.

De senaste dagarna har vi haft både ledsamma som glada upplevelser.

För 8 dagar sedan var vi ute på Onoff av en slump, råkade se att de hade sänkt min kamera 500:- för att det var utförsäljning av dem nu. De hade 4 st kvar men fick lov att lägga undan den till den 19 Nov fast man egentligen bara fick lägga undan den en dag.. men tack vare Elin så var det ok ändå.
Ingen riktig glädje där i början då det dåliga samvetet pockade på över att lägga alla dessa pengar på en kamera istället på annat behövande. Men inte ofta jag köper något till mig själv och detta har jag drömt om i flera år.. en egen Eos.

I torsdags ringde Elin från Onoff när hon arbetade och berättade att de sänkt kameran ytterligare 200:-. Hon gjorde färdigt köpet med mig via telefon och senare på kvällen åkte jag ut för att hämta hem den. Inget minneskort så kunde ej börja fota med en gång.. men den som väntar på något gott bla bla. Fick beställt ett till bra pris under helgen så hoppas det kommer i början på denna veckan med posten. Men fredag morgon när jag kom hem slösurfade jag runt som vanligt innan jag somnar och fann då kameran billigare på ett annat ställe. Messade Elin o frågade om det gick under lägsta pris garanti och fick svar senare att det var helt ok. Så igår när jag en snabbis åkte till Torp fick jag ner kameran ytterligare 300:- Så totalt sett fått den för 500:- billigare från det att jag lade undan den.. o dessa bonuspengar som jag inte hade räknat med kommer nu räcka till både minneskortet och en väska till den.






Men så till det tråkiga då..
Märkte strax innan helgen att Jerry verkade lite hängig. Lite kläggig i ögonen samt att han inte åt eller drack så mycket. Såhär brukar han inte vara så förberedde barnen på att han kanske var sjuk. Jag gissar på en incident med en doftspray några dagar tidigare men kan inte vara säker. Han blev iaf snabbt mycket sämre och slutade äta dricka helt. Ville bara vara för sig själv..
På söndagen innan jag åkte till Torp syntes det att det var slutskedet och när vi kom in genom dörren 2 timmar senare var han död. Fortfarande lite varm så hade nog inte hänt alltför långt innan vi kom hem.
Hade berättat detta för K som var hos C att Jerry var såpass illa däran så han följde med ut till Torp där vi snabbt o enkelt fick med oss en liten marsvinsunge hem så inte Gosen skulle bli tokig av ensamheten om Jerry ej längre levde. Så för en gångs skull framförhållning och lille Snutte blev väl mottagen av Gosen som började tvätta honom.
Snutte är en liten blygis men väldigt fin i färgerna.
Jerry la vi fint i hans filt i en skokartong och for på kvällen upp med Daddy till Dalsland o Moderns sommarstuga där vi i mörkret begravde Jerry intill Tom.. together at last.
Kom hem igen efter 21 på kvällen. dagen gick så fort så fort.

Nu har jag städat rent buren och lagt in Gosen & Snutte där i o båda verkade glada. Snutte fann vattenflaskan med en gång så tror allt är ok..


Jerry i filten hos mig i knät, lördag kväll - sötaste av dem alla.


Kommentarer
Postat av: Tigerheart

Beklagar ang Jerry! Då får vi snart se till att hälsa på den lille nye krabaten!!

Krams från oss

2008-11-17 @ 18:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari