Min kväll med Elin

Well o well o well. Jag mår alla tiders. Elin tydligen inte lika många tider.

Elin och jag växte upp tillsammans nästan praktiskt taget. Vi hade samma dagmamma för ett tag och bodde i lgh över/under varandra i flera år, naturligtvis gick vi i samma klass. Det året vi flyttade från Brålanda flyttade även Elin från Brålanda, fast några mil längre utåt kusten.
Kontakten har vi alltid haft även om vi vissa perioder inte alls fått till det då vi levt så olika liv.. men igår jäklar.. igår var det återträff! O hur långt bort eller hur sällan vi får möjlighet att prata med varandra känns inget någonsin stelt utan vi tar vid där vi lämnade som om vi alltid haft en intensiv kontakt :)


Elin hade ingen tändare hemma så hon tog med sig en Braständare i lilla väskan :D

Som jag hade räknat ner till denna dagen..
Hade tänkt dricka Baileys Mint och Mjölk men ikke det fanns på Systemet så bidde Cointreau och Juice istället. Flaskan tog slut medan Amarulan jag hade handlat förblev orörd.
Vi åt Pizza och drack och tittade kort och drack och skrattade något vansinnigt och så drack vi lite mer.


Blandar drink..

Ganska rejält runda under tårna hann vi nog båda bli innan Elins snälla taxi kom och körde ner oss till stan. Upptäckte någon minut efter vi stigit av att mina hemnycklar fattades.. frågan: Låste jag? Sen märkte jag att jag visst hade åkt hemifrån utan mobil!!
Elin fick inget svar av herr Taxi om nycklarna fanns i bilen så vi beslöt oss för att gå in på Mortens ändå.. Där var det snålt om folk och inte riktigt vår åldersgrupp, vi var unga vi två igår :) Efter åtskilliga rundor där inne utan att finna någon man kände så gick vi till Donk då Elin får ett väldigt matbehov ju mer lullet sätter till :D
Herr Taxi ringde och berättade att både nycklar och mobil låg i baksätet.. mobilen som jag inte ens kom ihåg att jag hade tagit med hemifrån :p
Efter maten var de snälla och körde hem tacksam mig och jag lullade in. Då var klockan runt 1-tiden. Somnade nog strax efter 2 någon gång. Som vanligt när jag druckit sover jag väldigt dåligt, så även nu. Vaknade två timmar senare och låg där vaken.. fick ett sms från Donns att de var framme i Malmö och att planet skulle lyfta timman senare. Så jag låg där och uppdaterade flyginformationen tills deras plan lämnat Sverige men kunde ändå ej somna om förren vid 8. Sedan sov jag till 13.45 :)

Ingen huvudvärk, inget illamående, ingen kass mage. Lite trött i ögonen kanske men inget värre. Elin hade visst pjuxat lite idag så hon mår nog sämre..
Men en väldans kul kväll vi hade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari