Mina armar och jag..

Köpte ett hantelset för ett halvår sedan. Dessa har legat väl undangömda under min säng sedan dess.  Vart tryggt ifall jag hade behövt tillhygge någon natt :) Men inte det huvudsakliga syftet dagen jag inhandlade dem.
Målet är att få något starkare och mer skulpterade armar. Just nu begåvas jag av två sladdriga degklumpar med ingen märkbar muskelmassa i alls.

Så tänkte börja lite lätt med 4 små vardagliga övningar som Aftonbladet lagt ut i en artikel.
Jag tror jag sträckte mig efter första övningen där jag enbart använde 1.5 kg i vikt. När jag var färdig lyfte jag armen för att flytta över håret till andra sidan nacken och aj aj på en speciell fläck på bakarmen. Kändes som att muskeln inte hade mjukat till sig och nu låste sig helt. Lättat nu men känner fortfarande hur det drar så fort armen kommer höjer sig mer än vågrät position.

Verkligen vältränad är jag, men det är väl det här som ska råda bot på slappheten. Och det kan knappast bli så mycket värre!

Kommentarer
Postat av: Maja

You go! Det brukar gå rätt snabbt tills man märker av resultat. Hang in there!

2008-10-08 @ 18:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari