Taktisk..

Kevin börjar bli stor. Kevin börjar bli än mer uträknande.
Imorgon ska hans klass till Innovatum på studieresa. Så kom beskedet förra veckan att de skulle få ha med sig en summa fickpengar på resan.
Idag kom K hem från skolan och sa att de hade bestämt att man kunde få ha med sig 200:-. Jag flög upp i taket. Två hundra är bra mycket mer än jag kan ge honom då det är knapert, väldigt knapert fram till lönen kommer. Snabbt ändrade han sig, okej mamma - det får väl gå med 50:- då samtidigt som jag känner att det verkar mer överkomligt och säger att det är vettigare.

När jag sedan läser lappen står det att barnen max får ha med sig 50:- på utflykten. Så smarte sonen drog till med 200:- för att jag skulle tycka att det var mer än okej att ge honom 50:- , den intelligente fulingen!
Han börjar bli stor!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kevin är smart jag undrar vem han får det i från. kram

2008-10-20 @ 15:38:34
Postat av: Lena

Hi hi hi... Nu börjas det =)

2008-10-20 @ 16:01:06
URL: http://minaunderverk.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha, kul kille. Smart minsann =)

2008-10-20 @ 18:11:36
URL: http://sessornasmamma.blogg.se/
Postat av: Maja

Trevlig mamma, haha, precis nåt som min mamma skulle ha sagt!

2008-10-20 @ 19:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari