Turkakor

Det kunde ha gått så illa om man tänker till. Helt i onödan.
I fredags åkte jag ner till D en stund på kvällen innan jag skulle jobba. D delade ut kex & kakor han hade fått i avslutningsgåva till alla som visade sig, just så han skulle slippa sätta i sig allt på egen hand.
Roffade åt mig ett paket Remi mint och en låda med småpaket Ballerina innan jag skulle gå. So far so good!

Hade ej ätit någon middag och behövde få något i magen under natten så pinade in på Tempo för att köpa med mig något till magen. Inne på Tempo var det stökigt och två killar hade brottat ner en annan kille som hade vad det såg ut stulit kakor! Tänkte inte mer på det utan betalade min mat och gick till Kampenhof där Lena skulle hämta upp mig. Där slog det mig att jag hade spatserat runt inne på tempo med både Remi & Ballerina i väskan, utan kvitto. Hur illa hade det inte varit om de hade bestämt sig för att kolla min väska då det trots allt var turbulent där inne.
Att säga att jag fått dessa innan jag klev in i affären känns som en klen darrig ursäkt!

Så ska nog vara glad att det gick bra ändå. Snyggt att åka fast för snatteri för något jag i själva verket fått. Vart det en kakgud som pikar att nu får det vara slutätet av allt onyttigt tro.

Imorgon börjar mitt nya liv, så det så!

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari