Det blev som jag trodde.

Det är inte dagar blir precis så man förutspår dem men igår blev det verkligen så. Min lilla lista visade sig stämma.

Ner till stan. Köpa Frimärke. Posta stipendieansökan.
BUP.
Vänersborg?
Promenad?
Till jobbet för en natt med Therese & Andreas.


Min ansökan är nu skickad och hoppas nu de hära stipendiefondsmänniskorna ser mig som en värdig kandidat till lite pengar. Inget att förlora i alla fall.
BUP gick okej, K vill inte riktigt ta till sig det Bupgubben säger men är väl för känsligt just då just där.
Gick över till modern tills C behagade hämta barnen. Modern bestämt sig för att byta operatör så for till Vänersborg för att göra detta möjligt. Glömt vad fint det faktiskt är i VBG. Säkert 15-20 år sedan jag gick där trots att det ändå är grannstaden.
På väg mot stan igen ringde Donns och vi bestämde oss för en långpromenad efter jag ätit lite mat en snabbis.
Ute vart det kyligt men vi stegade på. Kom upp till Tureborg och bestämde oss för att gå i skogen till Sommarhemmet. Blev inte riktigt så, toksvart ute med enbart min mobillampa som ljus hamnade vi istället vid Kapelle. Jag var mest bara glad att vi kom ut helskinnade från denna Blair Witch skog. När vi ändå var i dessa trakter gick vi förbi D så han fick hämta en mössa och jag plocka upp W glömda vantar. Efter det gick vi in mot stan och jag fick ta bussen hem.


*Donns när vi mellanlandade hos honom igår kväll*

Tiden hemma räckte enbart till ihopplockning va det jag skulle ha med mig under natten och sedan kom Therese och hämtade upp mig inför en precis lika låg natt som den förra vi gjorde ihop. Nu är A & T långlediga och jag har fortfarande 3 nätter kvar innan det är min tur.

17000 steg är nog det mesta jag kommit upp i och inte att det blir lika mycket detta dygn. Har lovat att ha barnen fram till strax efter 20 ikväll så inga mörka långpromenader i staden denna dag.
Men nu ska jag iaf dricka mitt varma kaffe, börjar bli kallt ute nu..


Kommentarer
Postat av: Silver

Tjena! Det var bra gjort med så många steg! Ja den skogen kan bli bäcksvart :) :).

Hur var det i vnb då? lilla paris :)

2008-10-10 @ 00:22:24
URL: http://vrede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari