Lång lördag

Jag är för sorglig när det kommer till bloggande för stunden. 

Nu väntar vi på att frukostmackorna till boysen ska tina lite till och att kaffet ska puttra färdigt. Under tiden kanske jag kan få till någon slags uppdatering om vårat liv.
Igår hade vi tänkt åka på den där bytesmarknaden men blev inte riktigt så. När vi kom ner till stan hade vi massa tid över innan det skulle öppna i andra änden av stan så vi passade på att besöka SecondHand butiken som enbart har öppet 4 timmar i veckan o de på lördagen. Alltid mycket folk där o rätt kul är det.
William fick sig ett par rikitgt fina fotbollskor (som han inte tagit av sig sedan dess) för 30:-. Kevin fick sig en elektrisk räknemaskin, sån där som skriver ut på papper. Den kostade 25:- och fungerade utmärkt. Jag fick så en barnbok jag tyckte om för 20 år sedan, Sunkan Flyger heter den :) 5:-.

   
Sådan räknemaskin fast modell äldre. Williams nya skor.

När vi var klara där hade bytesmarknaden fortfarande inte öppnat så istället gjorde vi om våra planer och for till Torp en stund istället. Barnen fick köpt var sin sån fulsnygg mössa som jag hade fått till mig själv i fredags som de blev så avis på. Pratade några minuter med Elin på Onoff innan bussen till stan gick igen. Vi räknar ner till den 21 Nov då vi bokat att vi ska ut :D


Kevin provar min mössa på fredagkvällen och vill ha sig en alldeles egen.

På väg mot stan så bestämdes med Donns att vi skulle hälsa på en sväng. D & R väntade på oss i centrum och tog följe ut till honom. Lite oplanerat fick vi middag där, R duktig kock som vanligt :)
William var rätt vild av sig som han varit det sista men Kevin uppförde sig oklanderligt hela dagen.

 
K & D leker med halvmeterlånga tomtebloss..

På väg hem kikade jag in lite snabbt och fick med mig den sista B&J ChunkyMonkey som fanns kvar i glassdisken, Tinalördagslyx. In på Willys och chokladpuddingshopping till lördagsmys för boyas och sedan hem.


Fanns inget lockande på dumburken för vare sig barn eller vuxen så det slutade med att William fick sin drömlördag genom att få ligga i soffan och kika på fotboll medan jag och Kevin låg i sängen och kollade på avsnitt S05E04 av Greys Anatomy. Inte det roligaste för K när han inte förstår vad som sägs men han fann sig ändå. Kevin somnade sedan ganska omedelbart medan W kollade färdigt på matchen. William duktig kille och dök sedan rätt ner i sin egen säng utan minsta protest när fotbollen var över och jag kunde gå på dejt med mina qaf:are innan jag själv dåsig och övermätt av all glass somnade jag med.

Tog någon timma att få skrivit detta, frukosten överstökat och kaffet kallnat. Barnen sprungit ut i fina vädret och jag.. jag får nog ta och röja här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari