Dag 1 - Toalettspringandets dag

Jag kan ta det som ett tecken att solen lyser klart utanför mitt fönster nu när jag går in i mitt nya liv bla bla.
Jag gör det inte för att jag plötsligt tröttnat på godis, kakor, fika, fet fet och onödigt fet mat. Jag gör det för att det helt enkelt får räcka nu. Jag vaknade inte nyfrälst med en drivande motivation. Jag sitter inte här och tänker äntligen. Men jag gör det ändå för det här håller inte i längden.

Jag har startat dagen med att dricka 4 dl vatten innan frukosten, just för att jag dricker alldeles för lite vätska. Klarar mig lätt på 2-3 dl flytande max per dag. Nu trycker jag i mig minst 2 liter. Jag vet att första dagen kan det smälla till en fin huvudvärk, men tror enbart det beror på sockerabstinens och vattenovana.

Så det här med vikten då..
Jag har ju hela tiden haft mitt mål som jag aldrig nått ner till. Jag vill så gärna men de sista kilona verkar fastetsade. Nu ska jag göra ett sista försök annars får jag helt enkelt höja mitt mål med vetskapen att jag iaf har försökt och att min kropp då tycker att det är för lågt. Idag måndag har jag ett BMI på 24,5. Fortfarande inom normalvikt men upplever det ändå som jobbigt när kläderna inte sitter som de en gång gjorde och segtröttheten som kommer av all lathet. Mitt mål är att nå till 21,6 i BMI.



Dagen jag når mitt mål om den nu kommer ska jag åka ut och köpa mig en sån där kamera jag vill ha. En sak enbart för mig, en egen morot. Kanske kan jag klara det innan årets slut. Min mobil som används flitigt har nu börjat vela igen.. kaffeincidenten misstänker jag ligger bakom. Den vill iaf inte längre spara till minneskortet så får köra på det begränsade telefonminnet igen.. Jag vill verkligen ha en sån där kamera!

Så om ni vill mig något idag befinner jag mig nog oftast på toa eftersom vattnet har en förmåga att trycka sig neråt.. ofta.


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tror att du ska sprida ut vattnet mer över hela dagen för att kroppen inte ska förkasta det mesta vattnet som du får i dig på en gång. Sedan fyller du magen med vätska just innan den otroligt viktiga frukosten, inte heller riktigt bra.



Jag håller också på att träna upp min kropp. Jag försöker att inte banta, vilket jag inte behöver. Men muskler!

2008-10-06 @ 11:09:54
Postat av: Silver

Har du långt kvar till ditt mål?

mitt bmi är 32.. hahaha svår fettma

2008-10-07 @ 01:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari