Helgen..

Lite bloggfrånvaro.
Stoppar i mig några mackor nu innan jag ska göra mitt andra IMRIpass. Inte lika nervös idag som sist men inte lika invant som mitt vanliga jobb. Mitt vanliga jobb går jag förresten på 1½ timma efter jag slutat extrajobbet ikväll. Två nätter och sedan är jag långledig nio nätter igen.

Här kommer lite vad som hänt sedan sist..

Fredag.
Låg mest i soffan. Var darrig och yr största delen av dagen. Barnen kom hem från skolan och vi la oss i sängen och spelade UNO, lagom avancerat.
C ringde och skulle ej hinna till stan i tid för att ta dem när han skulle. Fick laga lite middag så barnen inte skulle gå hungriga. Efter maten började jag piggna på igen och packa mig iordning för att åka ner till D efter barnen kommit sig till C. Efter mycket vel var jag så barnledig när C tog barnen kl 19. Var rätt ilsk då, väldigt ilsk ska jag medge. Regnade och blåste gjorde det ute med steg av bussen i stan och handlade lite naturgodis och morötter o en dip till kvällen. promenerade sedan ut till D i regnet. Men det kändes som bra väder till min sinnesstämning just då för stunden. Ilsket kyligt regn som hamrade mot ansiktet!

Hos Donns hade Ronny anlänt och de satt i godan ro och tittade film när jag genomvåt damp in. Blev till en ny film.. Tortured. Lite väl rå kanske men gick an. Under tiden blev det lite smådrickande som i slutändan fick R lite rund under fötterna. Vilket sen gjorde R allt annat än på humör för att sova.. men till slut somnade även han.

Lördagen så skulle Donns på släktkalas och gjorde sig så fin så. For iväg vid halv tolvtiden. R och jag grejjade lite bilder o D nya jobbmobil innan vi åkte hem till mig för att mata och rasta fåglar medan vi åt lite Sibylla. När birdies vart gosade åkte vi ut till Torp och hade oss en kamerarunda bland teknikaffärerna. Den jag hade sett ut är nu helt utesluten. jag kommer ångra mig om jag lägger så mycket pengar på en sådan kamera. Smartaste är faktiskt att lägga till några tusenlappar och sedan få en kamera som verkligen kommer hålla måttet. Jag har alltid velat ha en Eos så varför ska jag nöja mig med mindre om jag ändå ska lägga ut massa pengar på en kamera.

När Donnsen kom tillbaka till stan åkte vi tre och handlade tacotillbehör för kvällen och sedan blev det slapp till slutet av RobRoy de andra inte såg färdigt dagen innan. Maten lagades och åts o sen åkte jag o R åt var sitt håll så D skulle få lite egentid efter några intensiva dygn innan det är dags för ny vecka igen.

La mig i sängen och pillade lite med Photoshop med de bilder jag tagit under dagen innan jag somnade efter ett avsnitt av QAF.
Söndag sov till strax innan 11. Lika bra när jag ska jobba många timmar snart igen..

Men nu blir det disk om jag hinner innan jag ska prata prata prata :p

 


Kommentarer
Postat av: Lillsnärt

Stiligt stiligt :)

2008-10-12 @ 15:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari