Så gick det till!

TACK alla ni som önskat mig lycka till, det värmer!

Jag kan väl erkänna att jag var något spänd igår. Sov ganska så ryckigt efter jobbet och vaknade till tidigt. Försökte läsa ännu djupare i handledningen vilket jag nu i efterhand inte hade behövt, men det gjorde mig ändå aningens säkrare.
Barnen kom hem och for igen. Så var det dags..

Ringde supporten och fick hjälp att starta upp det hela. Inte direkt avancerat alls när man kommit in i det.
Det hela gick ut på att programmet ringde upp ett nr och jag hade manus och frågor framför mig på skärmen. De flesta vart vänliga och svarade gärna på frågor då jag denna ggn representerade en stor organisation inom Sverige som de flesta har synpunkter på.
Jag hade endast två vägrare på detta 4timmarspass som la på luren direkt efter jag presenterat mig men som sagt de flesta tog sig tid.

Inför nästa pass på söndag kan jag förbereda mig lite bättre med att ställa fram en kanna vatten intill mig. Kan ärligt säga att det var längesedan jag pratade så oerhört mycket och halsen började hesa till sig ju senare kvällen led. När jag var klar var jag rätt trött trots att det egentligen inte är ansträngande. Kan ju för tusan sitta i pyjamas i sängen och utföra det om jag skulle vilja :)
Jag tyckte själv att det gick bra igår och hoppas såklart att Imri tycker det med, har inte hört något annat än iaf.


När jag var klar där strax efter 21 kom Donns och hämtade upp mig. Blev några Friendsavsnitt och sedan sova. All energi bara dog bort när all spänning släppte när jag vart klar.

Vaknade till en kortis när D åkte till jobbet vid sjutiden. Somnade om och vaknade 11.40!!!!! Och det enbart tack vare att grannen steppade runt med vad som lät klackskor på våningen ovanför. Annars hade jag nog sovit en stund till.
När jag kom mig ur sängen var kroppen darrig och svag medan huvudet snurrade. Tog mig till Willys bitande i kinden för att inte svimma, få smärtan att koncentrera mig på. Handlade lite nödvändigt innan jag kom hem och fick druckit vatten. Nu är kroppen van med att få vatten och när balansen sedan rubbas blir jag helt abstinensig. Fått kaffe och lite mat och ytterligare vatten så nu börjar jag piggna på igen.
Tagit det jättelugnt och ligger nu i min soffa och lyssnar på Måndagsbarn, sett ett avsnitt av QAF och bara tagit det lugnt. Barnen kommer hem om en 40 minuter och ska vara här tills C slutar jobba. Sedan ska de till honom och jag ha min barnlediga helg. D ringde från jobbet för en stund sedan och ska ta o åka ner till honom och R sen i kväll.

Känner mig rätt stolt faktiskt! Här finns det människor i detta land som går runt arbetslösa och aldrig tar ett initiativ till arbete medan jag inte bara har ett fast jobb utan även ett extrajobb :)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari