Vem vinner.. suget eller jag?

Jag klarade mig rätt länge, ända tills nu minsann. Pratar om sötsuget det svåra. Jag kan bli totalt nojjig. Gottetankar upptar hela mitt tänkande. Nu två timmar efter middagen råkade jag tänka på kladdkaka. Kladdig kladdkaka med krispigt skal och grädde till. Värsta är att jag vet att jag råkar ha alla ingredienser hemma till ett snabbt litet kladdkakebak, tyvärr. Till och med grädde har jag hemma.. sablar!

Dagen har annars gått bra.. ätit mindre men oftare och 2 liter vatten i mina ådror. Inte en endaste kak eller godisbit men nu försöker min sjuka hjärna övertala mig till att det bästa är nog att trappa ner långsamt. Att det bara gör mer skada att chocka kroppen med denna plötsliga brist på socker. Att en liten kladdkaka nog istället hjälper till att få mig på rätt spår.
Klaaddkaakaaa

Kanske istället borde kolla om batterierna i pulsklockan fungerar och ge mig ut på en lugn springrunda.. trots att min hjärna tycker att jag är en urbota tråkig egoist just nu.




Kommentarer
Postat av: Maja

Varenda gång nån skriver i sin blogg, typ som du just nu, nånting om sötsaker så blir jag som totalt galen!

2008-10-06 @ 19:17:08
Postat av: Therese

HÄRLIGT GUMMAN!! KÄMPA PÅ!!! Jag vet precis hur jobbigt du har de... Även om inte spåret lockar så är de väldigt skönt efteråt.. de är en kick de med.

I morrn jobbar vi igen JIPPI!! då får vi lägga upp ett mål!! KRAMEN!!!

2008-10-06 @ 20:12:22
Postat av: Therese

HÄRLIGT GUMMAN!! KÄMPA PÅ!!! Jag vet precis hur jobbigt du har de... Även om inte spåret lockar så är de väldigt skönt efteråt.. de är en kick de med.

I morrn jobbar vi igen JIPPI!! då får vi lägga upp ett mål!! KRAMEN!!!

2008-10-06 @ 20:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari