Det började så väl..

Kanske svårt att tro men jag vaknade med ett stort bloggsug och ett bra humör.
Det försvann..

Orsaken stavas ouppmärksamhet och nonchalans!

Det startade så bra alltsammans. Kaffet vart varmt och gott o magen mättades.
Ringde fritids och bad dem skicka iväg barnen till busshållplatsen, so far so good!
Tills Kevin ringer och säger att William inte fått med sig ryggsäcken till skolan och då inte heller hade några busspengar då de vart ilagda i hans ryggsäck.
Inget val än att kasta på sig kläder och springa till bussen för att hämta upp strandsatta barn..

Då tycker jag i min egotrötthet att man som vuxet ansvar i slutändan ser till att båda barnen har med sig ryggsäckar, böcker, frukt och annat nödvändigt när man ska iväg till skolan. Visst, barnen ska lära sig eget ansvar men man får ändå ha översikt så inget glöms.. speciellt när det handlar om en liten flummig disträ sexåring.
Hur ofta hade inte pojkarna kommit tomhämta till skolan om man inte påmint när tröttheten belägrar små kottar om mornarna. Barnen ska ha ansvar för sina saker, och vuxen ska ha ansvar att barnens ansvar utförs..
Men detta möttes med nonchalans..

Nu är vi hemma igen.. jag måste få duschat o så, tiden rinner iväg ser ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari