Ett tips..

Middagen idag vart inte tänkt att bli någon större kulinarisk upplevelse för gommen. Potatismos och köttbullar - inte att förglömma är lingonsylten, enkelt men ändå tacksamt!
Men så slant blicken till den halvfulla flaskan i kylen som blivit bortglömd efter sommarens grillkvällar tagit slut. Flaskan med den kalla bearnaisesåsen från Rydbergs!!

Kombinationen mos och bearnaisesås är inget jag ens kommit på att använda hemma, men på restaurangens plankstek ser jag det som en självklarhet.. så why not testa hemma oxå..
Det var bästa infallet jag fått idag, sweinegott!!
Gott = Fett i det här fallet.. 69 gram fett /  100 gram möjliga!
Flaskan är rätt smidig att ha hemma. Skaffade den först av anledningen fryspizza. Ofta är såna pizzor inte alls så saftiga som jag önskar dem.. enkelt att pytsa på lite extra innan de åker in i ugnen, med gott resultat :)

 

Har ni inte testat den ännu så är den klart värd ett försök, finns även i andra smaker än just bearnaisen. Väldigt enkelt och behändigt att ha hemma!


Kommentarer
Postat av: MissKalila

Bearnaise är den bästa såsen nånsin, passar till allt! :)

2008-09-06 @ 16:50:15
URL: http://misskalila.blogg.se/
Postat av: Patti

SVAR: Ja, precis! =) Nu längtar man som bara den! =)

2008-09-06 @ 18:11:26
URL: http://www.metrobloggen.se/FiinGuzzilago
Postat av: Silver

Enkel mat är god mat :) :) B-sås e kalas!! feeet å gooo!! blir ju hungrig när jag läser din blogg

2008-09-07 @ 06:30:36
Postat av: Kid

MMmm... supergod...synd att en sån där flaska bara är EN portion hemma hos Kidden haha :p

2008-09-08 @ 00:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari