Jag har fått jobb.. tror jag?

Lite snurrig nu..

Kollat runt lite grann efter extrajobb som går att kombinera med mitt vanliga nattjobb men har vart svårt att finna något som fungerar med mitt ordinarie schema.
Fann ett distansjobb på platsbanken, dvs man arbetar hemifrån på tider som kan varieras från vecka till vecka. Så sett hade de vart bra och smidigt. Men samtidigt har jag varit lite fundersam just till själva jobbet så har inte hört av mig mer aktivt mer än själva frågemailet jag skickade iväg till detta företag. Detta var för en vecka sedan. Idag fick jag mail om vidare instruktioner och verkar som att jag fått det då de pratar om anställningsnr osv, precis som med mitt vanliga jobb då för 5½ år sedan..  genom noll ansträngning alls!

Men nu när jag skummat igenom materialet jag fick med så blir jag lite osäker. Skulle jag klara detta verkligen? Är jag rätt person för dem? Troligtvis kände jag samma när jag skulle börja mitt nattjobb där jag inte kände en kotte. Troligtvis vart jag lika fundersam över arbetsuppgifterna då. Nu är jag så injobbad att jag hade kunnat gjort det i sömnen, och säkerligen skulle jag klara av det nya jobbet oxå. Men ändå känns det lite pirrigt o krävs nog lite funderande o bearbetning innan det känns helt positivt.

Jobbet är som marknadsintervjuare... vilket innebär att jag sitter hemma med datorn och via iptelefon tar kontakt med människor som blivit utsedda för diverse undersökningar på uppdrag av företag, myndigheter och organisationer. Intervjuar dem och skriver ned deras svar. Men.. MEN jag vill inte bli någon jobbig efterhängsen telefonmänniska som man ibland kan råka ut för. Detta ska inte förväxlas med telefonförsäljning för det är ingenting som ska säljas, då hade jag aldrig funderat på det ens. Enbart samla upp människors åsikter i undersökningar. Så så sett är det bra mycket bättre..

Skulle jag klara det?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman visst klarar du det.

2008-09-24 @ 14:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari