Misslyckad kladdkaka..

Jag förstår inte vad jag gör för fel :S

Har fått ett recept på en alldeles speciell kladdkaka enligt mig.. en sån är extra kladdig variant, men ändå med krispigt "tak". Har smakat den och då tyckt den vart en dröm..

Tills jag ska ge mig på att göra den, hur svårt kan det vara egentligen!!

Gjorde den för en vecka sedan och den blev allt annat än kladdig, snarare torr..
Enligt originalreceptet ska den stå inne 35-40 min i 150gr.. idag minskade jag till 28 min i 150 gr och visst blev den kladdigare, men inte som när Marie gör den :( Vill oxå kunna juh!!




När jag nu provsmakade är det lösaste i mitten mest likt Maries kladdkaka så får väl miska ner med ytterligare 4-5 minuter nästa gång jag vågar mig på den o se om det blir bättre.. Min ugn verkar vara varmare är den ska!


Kommentarer
Postat av: Silver

hahha lätt !! hade jag valt kort hår hade det blivit annorlunda eller så är jag bara mentalt stark :). Vad blev du som 2a? :)

2008-09-07 @ 12:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari