Muta eller Belöning?

Har ju tänkt i ett halvår nu att jag ska ta tag i motionerandet och äta hälsosammare men inte fått någon längre motivation alls. Men nu tror jag att jag funnit mig en morot, saftig dessutom!

Om jag går ner de kg som jag hade tänkt från början plus de extrakg som jag plockat på mig under sommaren så jag äntligen når den vikt jag satt ut för ett bra tag sedan. Om jag klarar av att göra det här ordentligt.. då kan jag tillåta mig själv att köpa den där kameran jag så gärna vill ha! Då kanske jag kan få kommit över tröskeln och satt fart istället för att vareviga dag skjuta det längre fram.

Vad tycker ni?
Är det till att onödigt muta sig själv?
Men borde man inte få sig något extra om man kämpat på så?





Kommentarer
Postat av: Therese

Tycker de låter som en riktigt bra ide.. ett sätt o få tummen ur liksom, annars kan de va svårt o hitta motivationen.. O den kamran är ju verkligen nått o kämpa för.. Vill oxå HA EN SÅN=) De fixar du tjejen!! Inga mer go saker när vi jobbar natta nu inte..=) Kramis

2008-09-02 @ 11:16:07
URL: http://ahsfamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari