Radiotjänstfasan lurade på hallgolvet..

Som i ett brev på posten, räkningen från radiotjänst! Finns få fakturor som jag föraktar så som denna. Om det är alla pengarna de vill få av mig eller just faktumet att jag ALDRIG tittar på tv hemma själv. Endast barnen som kan sätta på barnkanalen då och då, och radio lyssnar jag via mobilen korta stunder på bussen. Och för det betalar vi 508:- kvartalet.
Snål är jag kanske, men faktiskt så hade vi klarat oss utan själva tv-programmen då dvdn är det som flitigast används under vårat tak.
För en sisådär 15 år sedan planerade jag min lediga tid efter tvn. Minns speciellt eftermiddagarna på kanal 5 och ZTV.. tror middagen fick ätas någonstans däremellan.. och nu nada, ingen magisk dragning kvar alls.
Nu är jag ju så kär i min dator istället :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Månadsbilden 2009

Januari